Jak wygląda budowa motocykla w fabryce BMW?

Od powstania linii montażowych Forda T minęło 105 lat, ale zasada budowy pojazdu silnikowego z gotowych komponentów, opracowana przez Henry’ego Forda, właściwie się nie zmieniła.

Na poniższym filmie można podejrzeć proces składania motocykla BMW R 1200 GS Adventure i BMW S1000 RR. Od samej ramy i silnika po gotowy egzemplarz, który przechodzi ostatnie testy działania.

BMW Motorcycle Assembly – Berlin Plant Źródło: You Tube, Cars

Superbike S1000 RR produkowany jest przez bawarską firmę od 2009 roku. Najszybszą klasę maszyn wyposażono w silnik R4 o pojemności 999 cm3. Motocykl osiąga moc maksymalną 199 KM przy 3500 obr./min.

Prędkość maksymalna ścigacza wynosi aż 305 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 2.7 sec. Za projekt superbike’a odpowiedzialny jest Josef Machler, który zoptymalizował jednolitrową jednostkę, aby osiągnąć maksimum jej efektywności. Rzędowy, czterocylindrowy silnik zdecydowanie ułatwił mu zadanie.

BMW S1000RR HP4 jest rozwinięciem oryginalnej konstrukcji. Motocykl pojawił się w 2012 roku. Moc pozostała identyczna, ale maszynę odchodzono o niemal 10 kg.

Tak na marginesie, panowie montujący superbike’a wydają się trochę znudzeni…

%d bloggers like this: