Po marcowych sygnałach z problemami dotyczącymi instalacji hamulcowej w maxi skuterach bawarskiej firmy, BMW znowu jest na świeczniku.
Tym razem za sprawą egzemplarzy modelu C 650 GT, który zjechał z taśmy montażowej od czerwca 2012 do maja 2015 oraz siostrzanego modelu C600 Sport, wyprodukowanego między wrześniem 2012 a marcem 2014. Chodzi więc o stosunkowo nowe maszyny.

Do serwisu powinni zgłosić się wszyscy posiadacze powyższych modeli z wymienionych, czterech roczników. Akcja naprawcza ma dotyczyć przewodu doprowadzającego płyn hamulcowy do przedniego zestawu.
Problemem jest osłona PCV, która została wykonana wadliwie i w konsekwencji, w trakcie użytkowania jednośladu, może doprowadzić do pęknięcia przewodu. Oczywiście awaria wcale nie musi zaistnieć, ale w przypadku układu hamulcowego nie ma żartów.

BMW odnotowało łącznie na całym świecie 11 awarii związanych z powyższym problemem. To wystarczyło, aby firma z Monachium zdecydowała się na usunięcie usterki w tysiącach egzemplarzy maxi skuterów.
Aktualnie akcja dotyczy wyłącznie Stanów Zjednoczonych. W tej chwili nie wiadomo, czy zostanie rozszerzona również na Europę.
Źródło: motorcyclistonline