Bimota, czyli włoski producent motocykli sportowych, zaprezentował podczas EICMA 2015 projekt Tesi 3D RacerCafe. Konstrukcja nie jest nowa, inżynierowie z Bimoty pracują nad nią od lat, dzięki czemu motocykl zyskał już wielu zagorzałych… przeciwników.
Czy ten jednoślad, w wersji pseudo cafe racer, może się podobać?

Na pewno jego sylwetka jest bardzo nietypowa, za co odpowiedzialnie jest zastosowanie przedniego zawieszenia na wahaczach pchanych z amortyzatorami, które zazwyczaj widujemy w tylnej sekcji motocykla. Gazowe amortyzatory zostały dostarczone przez Ohlins.
Materiał wahaczy to dwie opcje do wyboru, stal niklowo-chromowo-molibdenowa oraz stop aluminium z karbonem. Motocykl z Bimota wyposażony jest w silnik Ducati o pojemności 803 cm3. Włosi nie informują na razie o innych parametrach napędu.

Nie można również odnieść się do silnika montowanego w seryjnym modelu Bimota Tesi 3D, ponieważ w ramie tego motocykla zainstalowana jest jednostka L-Twin od Ducati o większej pojemności, czyli 1098 cm3. Skoro jednak silnik Tesi 3D ma moc nieco poniżej 100 KM, zapewne w wersji cafe racer pogalopuje znacznie mniej mechanicznych koni.
Prawdę mówiąc, Tesi 3D RacerCafe wygląda jakby przydarzyło mu się czołowe zderzenie ze ścianą, ale może taki kontrowersyjny wariant okaże się sprzedażowym sukcesem Bimota. Zobaczymy.
Źródło: motoroids