Całkiem niedawno pisaliśmy, że Yamaha Bolt i Harley-Davidson będą miały konkurenta od Moto Guzzi. Wówczas, na początku października, były to jeszcze plotki okraszone kilkoma szpiegowskimi zdjęciami.
Teraz mamy już pewność, że Włosi szykują swoją ofensywę w segmencie wojowniczych cruiserów, które prosty sposób można przerobić na masywniejszego bobbera.
Maszyna prezentuje podobny styl budowy jak jej utytułowani konkurenci, zwarty, z garbatym bakiem, prostą kierownicą, pojedynczą lampą przednią i nieco bardziej oszczędną kanapą. W standardzie są też grube, solidne opony, których nie ma konkurencja.

Silnik to oczywiście znana z innych modeli Włochów, widlasta jednostka o pojemności 850 cm3, jednak w przeciwieństwie do Bolta i Irona, gdzie napęd przenoszony jest za pomocą paska, w Moto Guzzi mamy wał Cardana.
Znany dla modelu V7 system Moto Guzzi Garage, który oznacza po prostu park customowych części, zostanie wzbogacony o szereg tuningowych podzespołów dla nowego V9. Mówiąc krótko będzie to znowu system podobny do rozwiązania w H-D i Yamasze.
Oczywiście komplet danych i informacji, Moto Guzzi przedstawi podczas rozpoczynających się właśnie targów EICMA 2015. Ciekawe choćby, jaka będzie orientacyjna cena modelu V9 Bobber. W tej chwili wiadomo, że firma z Mandello del Lario zaprezentuje na EICMA cztery modele maszyn: v9 Bobbera, Roamera, V7 II Stornello i MGX-21.
Źródło: motorcyclistonline