BMW wchodzi w segment poniżej 500 cm3. Zobacz BMW G310R

Gigantyczny rynek motoryzacyjny w Indiach kusi niejedną firmę. Trudno się zatem dziwić, że BMW, zresztą podobnie jak choćby Harley-Davidson, opracowało motocykl we współpracy z indyjskim przedsiębiorstwem.

bmw_G_310_01
BMW G310R. Foto: BMW Motorrad

Współpraca TVS z monachijskim koncernem zaowocowała motocyklem, którego komercyjny symbol brzmi BMW G310R. Ten niewielki jednoślad (waży 158 kg, a jego długość wynosi 1988 mm), napędzany jest jednocylindrowym silnikiem o pojemności 313 cm3 osiągającym moc 34 KM, którą dostępna jest przy 9500 obr./min. To pierwszy roadster BMW z silnikiem poniżej 500 cm3.

Maksymalny moment obrotowy wynosi 28 Nm (7500 obr./min). Wystarczy to aby rozpędzić pojazd do 140 km/h. BMW G310R plasuje się blisko takich modeli jak Honda CBR300R, chociaż japoński motocykl ma jednak 30 KM więcej. W podobnym segmencie znajdują się również modele KTM RC 390 i Duke 390.

bmw_G_310_03
BMW G310R. Foto: BMW Motorrad

Z prasowych przecieków wynika, że na modelu G310R, mariaż BMW z indyjską firmą się nie skończy i powstaną kolejne, niewielkie, zwrotne maszyny, w tym małe enduro.

BMW G310R wygląda poprawnie i schludnie, chociaż raczej nie powoduje przyspieszonego bicia serca. Wątpliwe, aby niemieccy projektanci i designerzy zarwali noce przy tym projekcie. Pytanie brzmi, czy maszyna zapewni równie wysoką jakość, jak inne, bardziej renomowane modele BMW. To okaże się już wkrótce.

Źródło: visordown

%d bloggers like this: