Triumph zaprezentował rodzinę Bonneville. Model na rok 2016 robią wrażenie

Angielski Triumph zaprezentował nowe modele Bonneville – Thruxton i Street Twin z magiczną liczbą 2016. Poza motocyklami pojawiły się też trzy nowe silniki…

Najnowsza generacja Bonneville obejmuje pięć modeli, czyli Thruxton, Thruxton R, Street Twin, T120 oraz T120 Black. O tym, że Bonneville będzie miał nowe twarze, pisaliśmy już wcześniej. Spodziewaliśmy się m.in. dwóch nowych silników od Anglików. Ostatecznie okazało się, że nowych napędów jest aż trzy.

Group2
Nowa rodzina Bonneville. Foto: Triumph

W modelu Street Twin znalazła się nowa jednostka o pojemności 900 cm3, którą charakteryzuje 80 NM momentu obrotowego dostępnego przy 3200 obr./min. Kolejny silnik, który zgodnie z oczekiwaniami ma pojemność 1200 cm3, napędza od dziś modele T120 i T120 Black.

Ten rzędowy, chłodzony cieczą, ośmiozaworowy silnik dysponuje 105 Nm przy 3100 obr./min. Do obsługi silnika wyfasowano sześciostopniową skrzynię biegów. Nie obyło się też bez zmian wizualnych. Zgodnie z nazwą, w modelu T120 Black pokrywy są czarne. W tradycyjnym T120 napęd został okryty szczotkowanym aluminium.

street_twin_01
Street Twin podkręcony zestawem Scrambler. Foto: Triumph

Aby jeszcze podkręcić stylowy wygląd, do Street Twina będzie dokupić zestawy Scrambler, Brat Tracker i Urban. Zawierają one, w zależności od wybranej opcji, np. zestaw do demontażu tylnego błotnika, customową kanapę, mniejsze kierunkowskazy lub boczną sakwę.

Model T120 będzie do wzięcia w malowaniu Cranberry Red, Aluminium Silver, Jet Black i Cinder Red. Jego mroczniejsza wersja, czyli T120 Black ma tylko jedną opcję, czyli Matt Graphite.

Trzeci napęd umieszczono w ramie modeli Thruxton i Thruxton R. Thruxton produkowany jest przez Brytyjczyków od jedenastu lat, ale dotychczas posiadał silnik o pojemności 865 cm i maksymalnym momencie 69 Nm przy 5800 obr./min. To się zmieniło. Teraz w ramie jest mocne 1200 cm3. Napęd generuje 112 Nm momentu przy 4950 obr./min.

ThruxtonThruxtonR
Modele Thruxton oraz Thruxton R. Foto: Triumph

Oczywiście modyfikacje silników to nie koniec, bo poprawiono, wymieniono niezliczoną ilość innych komponentów. Triumph zmienił i unowocześnił zawieszenie oraz hamulce. Pojawiły się renomowane modele marki Brembo, regulowane zawieszenie od Showa i tylne amortyzatory Ohlins. W komplecie znalazły się także eleganckie gumy Pirelli Diablo Rosso Corsa.

Thruxtonexhaust
Amortyzatory Ohlins w modelu Thruxton R. Foto: Triumph

Styl retro i cafe racer nie oznacza również rezygnacji z osiągnięć technologicznych i systemów bezpieczeństwa, dlatego pojawiły się ABS, kontrola trakcji, sprzęgło z Slip Assist oraz trzy tryby jazdy do wyboru. Wisienką na torcie jest gniazdo USB. Na zegarkach można wreszcie odczytać informacje o aktualnym biegu i wybranym trybie jazdy (rain, road lub sport).

Thruxton_05
Nowe zegary. Foto: Triumph

Triumph dostrzega konieczność zaoferowania klientom opcji customingu, dlatego dla ambitnych użytkowników dostępne będą rozbudowane pakiety Track Racer i Cafe Racer. Znajdą się w nich m.in. wydechy od Vance & Hines, przyciemniana szyba, itd.

Dostępne kolory modelu Thruxton to Jet Black, Pure White i Competition Green. Thruxton R dostał dwie wersje kolorystyczne, tzn. Diablo Red i Silver Ice.

Źródło: visordown

%d bloggers like this: