Yamaha i trzy modele 2016 z rodziny Dual-Sport

W ostatnich tygodniach lata japoński potentat Yamaha Motor Corporation wprowadził w U.S.A. kilka nowości na rok 2016, wliczając w to trzy modele Yamaha Dual-Sport. Ta stosunkowo mało znana w Polsce rodzina maszyn o podwójnym przeznaczeniu ma na świecie liczne grono wielbicieli.

2016 Yamaha TW200

Model TW200 znany jest ze swoich wyjątkowych, bezkompromisowych kół, które potrafią poradzić sobie dosłownie w każdym terenie. Kolejną cechą tej maszyny jest niski środek ciężkości, elektryczny starter i spore możliwości offroadowe. Model 2016 zyska dwa nowe warianty kolorystyczne Mineral Blue i White.

2016 Yamaha TW200. Foto: Yamaha

Mało popularna u nas pojemność 200 cm3 wystarczy tej maszynie do przyjemnej jazdy po mieście i poza nim. Produkowany od 1987 roku model TW200 znany jest także jako „dwukołowy quad”. Podobno nie jest to opinia na wyrost.

2016 Yamaha XT250

Yamaha XT250 to model wyposażony w elektroniczny wtrysk paliwa. XT250 na 2016 rok oferowany będzie również w kolorze Mineral Blue. Poza tym zyska ulepszone przednie zawieszenie o większym skoku i mocniejsze przednie oraz tylne hamulce tarczowe.

2016 Yamaha XT250. Foto: Yamaha

Podobnie jak pozostałe dwa modele z rodziny Dual-sport, przeznaczony jest do jazdy po drogach oraz poza nimi. Model XT250 był produkowany od 1980 do 1990. Przywrócono go do życia w 2008 roku i do tego czasu, rokrocznie, Yamaha prezentuje nowy, ulepszony model.

2016 Yamaha WR250R

Pochodzący od motocrossowej linii YZ-F model WR250R będzie w roczniku 2016 nieco bardziej ”sportowy”, ale nadal to najlepszy wybór dla entuzjastów, którzy chcą jechać dalej, nawet jeśli utwardzona droga właśnie się skończyła. Chłodzony cieczą 4-suwowy i 4-zaworowy, jednocylindrowy silnik DOHC osiąga aż 10 000 obr./min. To jedna z najbardziej wydajnych „250” zbudowanych przez Yamahę.

2016 Yamaha WR250R. Foto: Yamaha

Motocykle zawitają do amerykańskich salonów już w najbliższych tygodniach. TW200 w październiku b.r. w cenie 4 590 dolarów, XT250 i Wr250R w listopadzie w cenie 5 190 dol. za XT250 oraz 6 690 dol. za WR250R.

Z maszyn o podwójnym przeznaczeniu (Dual-Sport) w Polsce dostępny będzie zapewne tylko model WR250R. Yamaha WR250R z zeszłego roku wyceniona jest u polskiego dealera na 29 900 zł. Na razie nie wiadomo ile będzie kosztować wersja 2016.

Źródło: Motor Cyclist

%d bloggers like this: