Aktualny rekord prędkości motocykla nie zostanie pobity. Triumph przesuwa termin z powodu wypadku

Przedstawiciel firmy Triumph Motocycles poinformował, iż w konsekwencji wypadku, któremu uległ Guy Maritin podczas Ulster Grand Prix w zeszłym tygodniu, zespół Trumpha przesuwa planowany termin bicia rekordu prędkości na rok 2016.

Triumph-Rocket
Triumph Rocker. Źródło: www.triumphmotorcycles.com

Przedstawiciel angielskiej firmy motocyklowej stwierdził: „Jesteśmy oczywiście zaniepokojeni wiadomością, iż Guy doznał obrażeń w wyniku wypadku podczas wyścigu Dudrod 150. Mimo że Guy Martin wypisał się ze szpitala na własne żądanie, wszyscy czujemy, że biorąc pod uwagę jego obrażenia, nie będzie możliwe wykonanie wszystkich wymaganych testów w terminach umożliwiających podjęcie próby bicia rekordu w tym roku” – powiedział przedstawiciel Triumpha. Dodał również, iż Brytyjczyk jest dla przedsięwzięcia firmy osoba absolutnie kluczową i jak tylko będzie w pełni sił, zostanie podana nowa data próby bicia rekordu.

Guy Martin to bardzo popularny, angielski zawodnik teamu BMW, który w zeszłym tygodniu uległ wypadkowi podczas wyścigu klasy Superbike. Motocykle używane w tego typu wyścigach pochodzą z produkcji seryjnej i z racji „ulicznej” formuły, rajdy bywają bardzo niebezpieczne.

Aktualny rekord prędkości motocykla wynosi 605,697 km/h i należy do Rocky Robinsona. Ustanowiony został w 2010 roku na maszynie Top Oil-Attack, której sercem były dwa silniki z Suzuki Hayabusa, niegdyś najszybszego, seryjnie produkowanego motocykla.

Zapowiedź Triumph Rocket. Źródło: You Tube, CastrolAsiaPacyfic

Guy Martin ma zasiąść za sterami maszyny wyprodukowanej przez angielską firmę Triumph i międzynarodowego giganta, firmę Castrol. Motocykl, który przypomina raczej bolid Formuły 1, nazwano Triumph Rocker Sreamliner. Angielski demon prędkości wyposażono w dwa silniki z Triumph Rocket III, pierwszego motocykla, który przekroczył granicę dwóch litrów pojemności skokowej.

Łącznie silniki generują ponad 1000 KM i 667 NM momentu obrotowego. To o 100 KM więcej niż wspomniany Top Oil-Attack. Opływowa karoseria minimalizująca opory powietrza, zbudowana jest z ultralekkiego włókna węglowego i odpornego kevlaru.

Źródło: cycleworld

%d bloggers like this: