125-tki dominowały w 2017 roku, ale udział motocykli ciężkich również wzrósł

W 2017 roku motocykle z silnikami o pojemności do 125 cm3 utrzymały 56,0% rynku, o 18pp mniej niż w roku 2016. Zarejestrowano 8 360 (-56,3% r/r) pojazdów w tej grupie. Po wprowadzeniu w 2014 nowych przepisów uprawniających do jazdy 125-tkami, ich popularność wystrzeliła w górę. Efektem tego był niemal 75% udział 125-tek w rejestracjach wszystkich motocykli.

Od tego czasu rynek zdążył się nasycić i sprzedaż tego segmentu stopniowo spada chociaż jest on ciągle dominujący. Prym w tym segmencie wiodą ROMET MOTORS (2 721 szt., -48,7% r/r), JUNAK (1 250 szt., -69,3%) oraz HONDA (656 szt., -32,1%).

Dobrą formę zaprezentowały motocykle najcięższe, z silnikami o pojemności ponad 750 cm3. Dzięki rejestracji 3 792 sztuk (+3,9% r/r) ich udział w rynku wzrósł z 14,1% przed rokiem do 25,4% teraz. Dominującą rolę w tym segmencie ma BMW (1 323 szt., +15,3%), które wypracowało 35% udział.

Night Rod Special. Foto: Harley-Davidson

Następny jest HARLEY-DAVIDSON (578 szt., -5,6%), a za nim YAMAHA (379 szt.,-28,5%). Kolejną grupę pod względem liczebności stanowią pojazdy z silnikami od 500 do 750 cm3. Takich motocykli zarejestrowano 1 393 (+0,9% r/r). Zwiększyły swój udział do 9,3% rynku. Wśród nich YAMAHA utrzymuje się stabilnie na pierwszym miejscu (456 szt.; +4,8%) i podciągnęła swój udział w tym segmencie do 33%.

Za nią SUZUKI (260 szt.) ze wzrostem (+8,3%) i doganiająca je HONDA (257 szt.; +2%). Ciekawie przedstawia się sytuacja w trzecim rosnącym segmencie silnikowym od 250 do 500 cm3. Urósł on o 2,2% i zwiększył udział o 3 pp. Trzy pierwsze w nim marki odnotowały zdecydowane spadki: KTM o 29,5% do 220 szt., HONDA o 7,4% do 126 szt. i YAMAHA o -20,1% do 123szt. Natomiast w pozostałych leaderem zostało BMW (85 szt.), które pojawiło się w tym segmencie w br.

Źródło: PZPM

%d bloggers like this: