Wciąż kupujemy głównie motocykle z silnikami do 125 cm3. Jak wygląda sytuacja większych maszyn?

Od początku roku motocykle z silnikami o pojemności do 125 cm3 utrzymały 54,3% rynku, o 15,4pp mniej niż w tym samym okresie ub.r. Zarejestrowano 7 490 (-48,3% r/r) pojazdów w tej grupie. Prym w tym segmencie wiedzie ROMET MOTORS (2 2291 szt., -36,0% r/r).

Dobrą formę prezentują motocykle najcięższe, z silnikami o pojemności ponad 750 cm3. Dzięki rejestracji 3 643 sztuk (+5,9% r/r) ich udział w rynku wzrósł do 26,4%. W skali roku więcej o prawie 10pp. Dominującą rolę w tym segmencie ma BMW (1 267 szt., +15,6%).

Fot. PZPM

Drugą grupę, która wykazała jednocześnie wzrost liczebności i udziału, stanowią pojazdy z silnikami od 500 do 750 cm3. Takich motocykli zarejestrowano 1 350 (+3,4% r/r). Zwiększyły swój udział do 9,8% rynku. Wśród nich YAMAHA utrzymuje się stabilnie na pierwszym miejscu (431 szt.; +2,4%).

Pozytywnie wypadły również motocykle z silnikami od 250 do 500 cm3. W ciągu jedenastu miesięcy bieżącego roku przybyło ich 955 sztuk, więcej o 5,3% niż rok wcześniej. Ich udział zwiększył się do 6,9%. W tej grupie przewodzi KTM mimo spadku (205 szt., -28,6%)

W ciągu jedenastu miesięcy zarejestrowano 12 nowych motocykli elektrycznych – równo dwa razy więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. Siedem z tych motocykli przypada na BMW.

%d bloggers like this: