Nowe turbo od Kawasaki? Na wyjaśnienie zagadki jeszcze poczekamy…

Kawasaki H2 i H2R to motocykle, które muszą znieść potężne obciążenia przekraczającej zwykłe jednostki o pojemności 1000 cm3. Grube ściany silnika, powiększona mapa kanałów chłodniczych i inne usprawnienia są koniecznie, aby jednostka sprostała współpracy z kompresorem, którego przekładnia planetarna rozpędza się do 140 000 obrotów na minutę. W tym czasie silnik wsysa 200 litrów powietrza, czyli 20 razy więcej od zwykłego motocykla sportowego zbliżonej klasy!

Foto: Kawasaki Motors

Dzięki turbodoładowaniu Kawasaki wspięło się na motocyklowy Olimp, ale zdaj się, że „zieloni” zapragnęli czegoś nowego. Na razie nie wiemy za bardzo, co to ma być, bo jedyny zwiastun w sieci generuje więcej pytań niż odpowiedzi.

Być może Kawasaki szykuje bardziej łagodną wersję H2, ale równie prawdopodobna jest premiera jakiegoś motocykla o mniejszej pojemności niż litr, oczywiście solidnie doładowanego. Na odpowiedź poczekamy do 7 listopada, czyli otwarcia EICMA w Mediolanie.


Teaser Supercharge Your Journey. Źródło: YT, Kawasaki Motors

%d bloggers like this: