Czy Harley-Davidson uaktywni 2 mln motocyklistów? Sukces akcji w Ryder

W czerwcu Harley-Davidson wymyślił plan, który miał zagwarantować, że wszystkie 80 osób z Ryder w Północnej Dakocie, będzie jeździć na motocyklach. W ciągu czterech miesięcy od rozpoczęcia programu około 70% mieszkańców Ryder wzięło udział w akcji i stało się pełnoprawnymi motocyklistami.

„Mieliśmy ludzi, którzy nigdy nie siedzieli na motocyklu, a po udziale w programie, zostali na stałe członkami motocyklowej społeczności” – powiedział burmistrz Ryder, Jody Reinisch. Da Harleya-Davidsona istotniejszy będzie zapewne inny fragment wypowiedzi pana burmistrza. Otóż w efekcie akcji amerykańskiej firmy motocyklowej, około 15 do 20% mieszkańców Ryder kupiło nowe Harleye-Davidsony.

Foto: Harley-Davidson

Oznacza to, że zakupu nowych maszyn dokonało 12-15 osób. To oczywiście niewiele, ale Ryder to niewielka miejscowość. Dla firmy z Milwaukee to świetne wieści, bo akcja w Północnej Dakocie miała w praktyce zweryfikować pomysł aktywizacji osób, które nie jeżdżą na motocyklach, mimo że mają odpowiednie uprawnienia. To się udało, a na dodatek ludzie ruszyli do salonów po motocykle.

Potencjał przedsięwzięcia jest olbrzymi, bo właściwie chodzi aż o 8 milionów osób w Stanach Zjednoczonych, które posiadają prawo jazdy A, ale nie mają motocykli. Olbrzymią rzeszą potencjalnych klientów znalazła się na celowniku Harleya-Davidsona. Gigant chce zaktywizować aż dwa miliony motocyklistów w ciągu dziesięciu lat. Czy to się uda? Może tak, może nie, ale sprzedaż motocykli powinna wzrosnąć…

%d bloggers like this: