2018 Softail: 10 rzeczy, które warto wiedzieć

Zmiana, która nastąpiła w rodzinie Softail w sierpniu tego roku, była bardzo radykalna – szczególnie w przypadku tak tradycyjnej firmy jak Harley-Davidson. Teraz wiemy już, że odważna decyzja amerykańskiego giganta okazała się strzałem w dziesiątkę. Oto dziesięć punktów dotyczących modeli Softail 2018.

1. Osiem modeli Softail 2018

Połączenie z linią Dyna zwiększa liczbę członków rodziny do ośmiu motocykli. Tu nie ma nowych bohaterów. Twarde maszyny, takie jak Fat Boy i Heritage Classic, chowają się za plecami gwiazd Dyna, jak na przykład Street Bob.

Motocykle Softail 2018. Foto: materiały prasowe

Cała banda to Fat Boy, Fat Bob, Street Bob, Low Rider, Deluxe, Slim, Breakout i Heritage Classic. Trzy pochodzą z rodziny Dyna, a pięć to Softaile.

2. W grze są dwa silniki Milwaukee Eight

Mniejszy z silników ma pojemność 1750 cm3, czyli 107 w calach sześciennych. To standardowy silnik dla wszystkich Softaili na 2018 rok, czyli dla ośmiu przedstawicieli nowej rodziny.

Milwaukee Eight. Foto: Harley-Davidson

Silniejszy silnik Milwaukee Eight ma pojemność 1870 cm3 (114 w calach sześciennych) i jest dostępny jako opcja – jest kilka kombinacji w zależności od regionu, gdzie Harley-Davidson sprzedaje swoje motocykle. W Polsce mocniejsze silniki 114 Big Twin mogą znaleźć się modelach Fat Bob, Brekout, Fat Boy oraz Heritage Classic.

3. Nowa rama jest lepsza

Silnik Milwaukee Eight umieszczono w zupełnie nowej ramie. Harley-Davidson zapewnia, że jest sztywniejsza i lżejsza – co zwykle oznacza poprawę obsługi. Amerykańska firma twierdzi, że sztywność została podniesiona o 34 procent, natomiast waga spadła od 7 do 9 kilogramów. Co ciekawe, Harley-Davidson opracował nowe modele w taki sposób, że mają mniej spawów i elementów, co oznacza, że są tańsze w produkcji.

4. Wszystkie modele Softail 2018 straciły na wadze

Tendencja do odchudzania motocykli wzięła się ze sportów motocyklowych, gdzie każdy gram mniej na torze wyścigowym ma kapitalne znaczenie. W przypadku ciężkich przecież krążowników, masa własna nie jest już tak istotna, chociaż wpływa oczywiście na spalanie.

Softail Slim jest o 15,8 kg lżejszy. Foto: materiały prasowe

Szczerze mówiąc ciągłe wyszczuplanie motocykli jest opłacalne głownie dla ich producentów, którzy mogą używać mniej materiałów, a to ma przełożenie w kosztach produkcji. Harley-Davidson chwali się, ze niektóre z jego nowych motocykli Softail są lżejsze nawet o 15 kilogramów.

5. Nie tylko rama i zawieszenie

Harley-Davidson dokonał wielu mniej eksponowanych zmian niezależnie od nowego amortyzatora schowanego pod siedziskiem, wahaczy i ramy. Modyfikacje wskazują na to, że motocykle z linii Softail stały się nowocześniejsze, bezpieczniejsze i przyjaźniejsze dla użytkowników.

Deluxe. Foto: materiały prasowe

Do tych szczegółów należy na przykład oświetlenie LED, gniazdo USB, system bezkluczykowy. Warto także wspomnieć o nowych oponach, relokacja podnóżków, nowym wyglądzie i parametrach wydechów.

6. Więcej gazu w gazie

Harley-Davidson zapewnia, że wszystkie modele Softail oferują lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h, a także więcej mocy podczas jazdy, na przykład, kiedy potrzebujemy wyprzedzić inne pojazdy na autostradzie. To naturalnie głównie efekt zmiany z Twin Cam 103 na Milwaukee Eight. Nie bez znaczenia jest utrata masy i lepszy moment obrotowy.

7. LEDy to nie tylko zmiana kosmetyczna

W Fat Bobie nowe Daymaker Signature LED to nie tylko lepsze oświetlenie drogi, ale głęboka i całkowita zmiana czoła motocykla i jego linii.

Fat Bob. Foto: materiały prasowe

W innych motocyklach Softail 2018 również zainstalowano nowe oświetlenie, ale Fat Bob zyskał najwięcej wizualnie i chyba stał się bardziej groźny. Nie bez znaczenia dla bardziej dynamicznej linii są także przeprojektowane zbiorniki paliwa.

8. 2018 Heritage Classic może więcej

Harley-Davidson Heritage Classic to zawsze był motocykl oferujący coś więcej niż ładny wygląd. W wydaniu 2018 ten łaknący przestrzeni i długich tras motocykl nadal rozwija swoje zdolności w zakresie turystycznego cruisera.

Heritage Classic. Foto: materiały prasowe

Chodzi m.in. o łatwo demontowaną szybę, nowe kufry boczne – które obecne są twardsze, wodoodporne i zamykane. Co najważniejsze, zwiększyła się ładowność motocykla oraz możliwości nowego zawieszenia.

9. Specjalne edycje 115th Anniversary

Trzy modele zostały przygotowane w ekskluzywnych wariantach kolorystycznych, ze specjalnymi grafikami, siedziskami oraz indywidualnymi numerami serii z okazji 115 rocznicy powstania firmy Harley-Davidson. Są to modele Breakout 114, Fat Boy 114 oraz Heritage Classic 114.

10. Ceny, ceny, ceny

Ceny oczywiście są w pewnym zakresie płynne, bo podczas negocjacji z dealerem można uzyskać bardzo ciekawe opcje i upusty. Finalną kwotę powiększają dodatki i akcesoria. Przyjmijmy jednak aktualny cennik z polskiej strony Harleya-Davidsona (na dzień 03.10.2017).

Low Rider. Foto: materiały prasowe

Street Bob – od 62 080 zł, Low Rider – od 70 230 zł, Fat Bob – od 75 520 zł, Softail Slim – od 84 760 zł, Deluxe – od 90 940 zł, Breakout – od 100 130 zł, Fat Boy – od 100 700 zł, Heritage Classic – od 104 330 zł. Taniej już na pewno nie będzie…

%d bloggers like this: