Weterynarz zbudował sobie w garażu elektryczny motocykl

Alan Cross jest weterynarzem specjalizującym się w chirurgii ortopedycznej, mieszka w Atlancie, a jego hobby to inżynieria. W wolnych chwilach Amerykanin projektuje i buduje elektryczne pojazdy i steampunkowe… lampy podłogowe. Najnowszym projektem Crossa jest elektryczny motocykl ExoDyne.

ExoDyne. Foto: designboom.com

ExoDyne jest efektem zaledwie dziewięciu miesięcy prac, łącznie z projektowaniem. Jedyne elementy, które zostały wykonane na zlecenie, to tapicerka. Cross użył zawieszenia z Suzuki RMZ 250 z 2005 roku, głowica kierownicy i wahacz pochodzą z 125 RM z 1995 roku.

ExoDyne. Foto: designboom.com

Skrzynia ramowa to autorskie dzieło Crossa. Została ona zaprojektowana w taki sposób, aby pomieściła również 48 ogniw litowo-jonowych skonfigurowanych w systemie 110V/32 Ah. Zamiast ciekłego elektrolitu, baterie zawierają elektrolit polimerowy, który wytwarza wyższą energię niż standardowe baterie litowe. Oznacza to większą moc i mniejszą masę.

ExoDyne. Foto: designboom.com

Na panelu CyCleAnalyst wyświetlane są takie dane jak prędkość i stopień naładowania baterii. Silnik EnerTrac umieszczony w tylnej piaście może wytworzyć maksymalnie 30 kilowatów mocy. Lokalizacja w tylnej piaście redukuje masę i ogranicz straty mocy w układzie napędowym.

ExoDyne. Foto: designboom.com

Koła typu Warp 9 wyposażono w układ hamulcowy Brembo z przodu i jednostkę od Suzuki z tyłu. Całkowita masa pojazdu wynosi 112 kilogramów, natomiast maksymalna prędkość ok. 90 km/h (na dystansie 30 km).

ExoDyne. Foto: designboom.com

Największe zdziwienie specjalistów budzi wysoka jakość produkcji, którą Cross osiągnął za pomocą ogólnodostępnych elektronarzędzi z marketu. Dodajmy, że ExoDyne powstał w garażu właściciela. Amerykanin nie planuje masowej produkcji, chce jednak sprzedać swój pojazd, aby zdobyć środki na kolejny projekt.

%d bloggers like this: