Chińczycy chcą swojego cruisera z dużym silnikiem V-twin. Czy motocykl trafi też do Polski?

Rynek w Chinach nadal zdominowany jest przez tanie skutery elektryczne i niewielkie pojazdy innej maści, ale pojawiają się również oznaki rosnącego zainteresowania maszynami o większej pojemności.

Jeszcze w bieżącym miesiącu ma ruszyć produkcja nowego krążownika z silnikiem V-twin o pojemności 800 cm3. Będzie to z pewnością największy motocykl „Made in China” produkowany do tej pory, przeznaczony na lokalny rynek.

Jak w przypadku większości maszyn, które wywodzą się z Państwa Środka, pochodzenie jednośladu jest dość skomplikowane. Zdjęcia pochodzą z Gaokin Industry, czyli firmy, która prawdopodobnie wyfasuje silnik, jednak projekt motocykla to koncepcyjna maszyna, która została pokazana w zeszłym roku przez MOTRAC Motorcycles LLC.

Motrac 800. Foto: Gaokin Industry

W specyfikacji V-twin jest chłodzony cieczą i dysponuje mocą 60 KM oraz 72 Nm momentu obrotowego. Wiadomo również, że napęd będzie przenoszony za pomocą łańcucha. Stylistyka jednośladu jest dość konwencjonalna, ale wydaje się, ze proporcje są lepsze niż niektóre wcześniejsze chińskie próby.

Nie znamy na razie żadnych dodatkowych szczegółów, nie wiadomo także czy motocykl będzie sprzedawany poza granicami Chin. MOTRAC oferuje motocykle o małej pojemności zarówno w Europie, jak i Ameryce, a więc raczej bez problemu spełni wszystkie wymagane normy homologacji. Firma ma również wystarczającą zdolność produkcyjną i zasoby finansowe umożliwiające ekspansję poza krajem.

Motrac 800. Foto: Gaokin Industry

Nie bez znaczenia jest fakt, że MOTRAC ma już w ofercie dwucylindrowy motocykl o pojemności 500 cm3. Chodzi o model MG500. Mówiąc inaczej, Chińczycy nie zaczynają od zera, co na pewno zwiększa ich szanse na sukces z nowym, mocniejszym pojazdem.

W dalszej perspektywie motocykl może pojawić się również w Polsce. Oczywiście wówczas poznamy go pod innym mianem. Będzie wówczas Rometem albo Junakiem.

%d bloggers like this: