Bajaj Dominar 400 na polskim rynku? Romet zachwala swoją nowość

O kooperacji Bajaj Auto – indyjskiego molocha branży samochodowo-motocyklowej, z polskim Rometem, pisaliśmy kilka dni temu, natomiast niewiele miejsca poświęciliśmy modelowi 400, który ma być pierwszy hitem z Indii na rynku Europy Wschodniej. Oto Bajaj Dominar 400.

Dominar 400 łączy w sobie dynamikę i zalety motocykla sportowego z komfortowymi właściwościami uniwersalnej maszyny turystycznej. Sercem układu jest pierwszy produkcyjny silnik jednocylindrowy z zapłonem DTS-i, który obsługują trzy świece zapłonowe.

Dominar 400. Foto: romet.pl

System ten zapewnia skuteczne spalanie mieszanki przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Jednostka jest chłodzona cieczą, ma czterozaworową głowicę z poprawiającym przebieg krzywej momentu obrotowego rozrządem SOHC i została opracowana zgodnie z normami Euro4.

Silnik zasilany jest przez układ elektronicznego wtrysku Bosch i rozwija moc 35 KM (przy 8000 obr./min) oraz moment obrotowy o takiej samej wartości (przy 6,500 obr./min), co w połączeniu z 6-stopniową skrzynią biegów pozwala na uzyskanie dynamiki i pewnej reakcji na zmianę obciążenia.

Dominar 400. Foto: romet.pl

Przeniesienie napędu jest wspomagane przez antyhoppingowe sprzęgło, które pozwala na redukcje biegów w sportowym stylu oraz zapewnia pełną kontrolę nad przeniesieniem napędu.

Przednia tarcza o średnicy 320 mm oraz tylna 230 mm, w połączeniu z dwukanałowym systemem ABS marki Bosch, zapewniają dynamiczne opóźnienia, bez ryzyka uślizgu żadnego z kół. Nie bez znaczenia jest również zastosowanie podwozia z widelcem opartym na rurach nośnych o średnicy 43 mm i olejowo-gazowym centralnym amortyzatorem.

Dominar 400. Foto: romet.pl

Całości dopełnia lekka i zapewniająca sztywność podwójna rama z lekkich stopów oraz wspierający trakcję precyzyjny wahacz. Turystyczne walory podkreśla zasięg 400 km pomiędzy tankowaniami, dzielona kanapa, odprężona pozycja za kierownicą, a także oświetlenie w technologii full-LED z matrycowym przednim reflektorem na czele.

Motocykl ma pojawić się w polskich salonach jeszcze w bieżącym roku w cenie 14 999 zł.

Dominar 400. Foto: romet.pl

Źródło: Romet

%d bloggers like this: