Czy potężny Wunderlich R 1600 C powinien trafić do produkcji?

Ponad dekadę temu niemiecki koncern zakończył produkcję power cruisera R 1200 C. Rzecz w tym, że popularność tego typu maszyn znowu rośnie, o czym świadczy choćby sukces modelu XDiavel. Naprawdę chcielibyśmy zobaczyć odpowiednik Ducati w niemieckim wydaniu. Czy Wunderlich R 1600 C mógłby się nim stać?

BMW Wunderlich R 1600 C. Foto: Wunderlich

Firma Wunderlich, zajmująca się produkcją akcesoriów motocyklowych, nie chciała już dłużej czekać, aż BMW wymyśli następcę R 1200 C. Zatrudniła więc projektanta – Nicolasa Petit, aby opracował koncepcję takiej maszyny.

Petit czerpał inspirację ze starszego projektu Speed Cruisera, ale zmienił jego proporcje i stworzył dzieło o nazwie R 1600 C Vision. Motocykl miał wyglądać nie tylko muskularnie, ale przede wszystkim elegancko.

BMW Wunderlich R 1600 C. Foto: Wunderlich

Nazwa sugeruje, że w ramie miałby znaleźć się silnik o pojemności 1600 cm3, co powinno wystarczyć właściwie w każdych okolicznościach. Zawieszenie typu Telelever to spuścizna po R 1200 C. Łączy ono cechy widelca teleskopowego i wahacza pchanego. BMW po raz pierwszy pokazało nową generacje motocykli z tym zawieszeniem w 1993 roku.

Profil zbiornika paliwa jest szczupły i łukowaty, bardzo płynie łącząc się z sidłem. Zainspirowany modularną tylną ramą R 9T, R1600 C Vision posiada również zdejmowane siedzisko. Może być również podniesione do góry tworząc oparcie dla jeźdźca podobnie jak w oryginalnym R 1200 C.

BMW Wunderlich R 1600 C. Foto: Wunderlich

W tradycji BMW jest przekazywanie mocy za pośrednictwem wału napędowego, a powstrzymanie rozpędzonej maszyny za pomocą wielkich tarcz hamulcowych i systemu Brembo. Taki zestaw zaproponował również w swoim projekcie Petit.

Szkoda, że wizja Nicolasa Petit to na razie jedynie komputerowy model. Ciekawie byłoby zobaczyć ten motocykl w rzeczywistości, chociaż kto wie, może tak się za jakiś czas stanie?

BMW Wunderlich R 1600 C. Foto: Wunderlich
%d bloggers like this: