Honda Gold Wing z zawieszeniem wahaczowym w modelu na rok 2018

Honda Gold Wing nadal uważana jest za szczyt motocyklowego komfortu, nawet jeżeli komuś domek na dwóch kołach wydaje się pomysłem mocno przesadzonym.

Niestety to co było kiedyś symbolem motocyklowego luksusu, czyli ABS, tryby jazdy, kontrola trakcji i potężny system info-audio, staje się powoli standardem, dlatego Japończycy muszą szukać nowych rozwiązań, które ponownie wyniosą „Złote Skrzydło” na piedestał motocyklowej turystyki.

Honda Gold Wing z nowym zawieszeniem. Foto: Honda

Rozwiązaniem jest pomysł rodem z BMW Duolever, czyli zawieszenie wahaczowe, które zastąpiło klasyczny widelec. Dzięki zastosowaniu amortyzatora współpracującego z systemem dźwigni znacznie poprawiono komfort i wygodę jazdy.

Kolejna zmiana to użycie dwusprzęgłowej skrzyni biegów DCT (automatycznej). Przy tak ciężkim i masywnym motocyklu rozwiązanie to na pewno będzie mile widziane przez odbiorców.

Honda Gold Wing z nowym zawieszeniem. Foto: Honda

Nie wiadomo jeszcze jaka będzie cena ulepszonej Hondy Gold Wing. Nie znamy także szczegółowych parametrów nowego wydania i pozostałych danych technicznych. Zapewne poznamy je podczas prezentacji maszyny, która najprawdopodobniej odbędzie się w trakcie targów EICMA w listopadzie.

%d bloggers like this: