Junak Vintage 125 przeszedł lifting. Co się zmieniło?

Przed dwoma laty Junak Vintage 50 doczekał się starszego brata o pojemności 125. Oba modele są obecnie dostępne w salonach, przy czym Vintage 125 zyskał nowy osprzęt silnika i udoskonalony układ hamulcowy.

Skutery Junak Vintage nawiązują do stylu retro połączonego z współczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Dyskretne klosze lamp LED, deska rozdzielcza z cyfrowym wyświetlaczem i dużo chromowanych elementów. Junak Vintage to lekka maszyna. Jednostka waży zaledwie nieco ponad 100 kg. Środek ciężkości oraz siedzisko zostało nisko umiejscowione, co ułatwia prowadzenie skutera w mieście oraz wsiadanie.

Junak Vintage 125. Foto: Junak

Od strony technicznej najważniejszą nowością wśród skuterów Junak Vintage jest wprowadzenie silnika spełniającego normy Euro 4 w odmianie 125 ccm. To oznacza niższe spalanie (około 2.8 L/100 km), lepszą kulturę pracy i bardziej liniowy przebieg krzywej momentu obrotowego. Elektroniczny wtrysk paliwa wraz z sondą lambda cały czas optymalizuje mieszankę paliwowo-powietrzną w celu poprawy zarówno osiągów, jak i jakości spalin generowanych przez czterosuwowy silnik skutera.

Junak Vintage 125. Foto: Junak

Kolejną ważną modyfikacją w Junak Vintage 125 jest układ hamulcowy CBS. Teraz tylny hamulec został sprzężony z przednim w taki sposób, aby uniknąć utraty przyczepności podczas nagłego hamowania na mniej przyczepnej nawierzchni. To nie tylko upraszcza obsługę skutera, ale przede wszystkim znacznie poprawia bezpieczeństwo, zwłaszcza początkujących.

Junak Vintage 50 i 125 jest dostępny w salonach Junaka. Cena modeli wynosi odpowiednio 5 699 zł (50 ccm) oraz 6 849 zł (125 ccm Euro 4).

Źródło: Junak

%d bloggers like this: