Avionics V1 to nowoczesna konstrukcja nawiązująca do przeszłości motocykli. Zrobili ją Polacy

W dzisiejszych czasach jesteśmy świadkami wyczekiwania branży motocyklowej na boom jednośladów elektrycznych. Oczywiście takich pojazdów już jest sporo, ale wciąż nie została przekroczona masa krytyczna, która sprawi, że spalinowce pójdą w odstawkę (o ile rzeczywiście tak się stanie).

Avionics V1. Foto: Avionics

Poza dziesiątkami napędzanych elektrycznością konstrukcji, które wyglądem właściwie niewiele różnią się od maszyn z silnikami spalinowymi, co pewien czas pojawiają się projekty niestandardowe. Jeden z nich nazywa się Avionics V1 i właściwie jest elektrycznie wspomaganym rowerem wyglądającym tak, jak jednoślady sprzed 100 lat.

Avionics V1. Foto: Avionics

Historia tego projektu zaczęła się w 2015 roku w… Polsce. Dwóch chłopaków, Jaromir i Bartek, spotkali się na nadbałtyckiej plaży. Okazało się, że łączy ich ta sama pasja, chęć przygody i fascynacja alternatywnymi środkami transportu. Tak powstała firma Avionics.

Avionics V1. Foto: Avionics

V1 wygląda podobnie jak bardzo wczesne wersje motocykli Indian lub Harley-Davidson. Rama to lekka, rurowa konstrukcja, uwagę zwracają długie ramiona kierownicy i okrągły, wielki reflektor. Fanom H-D nieobce będą też charakterystyczne sprężynowe amortyzatory siodła. Na tym podobieństwa się kończą, bo w ramie nie ma silnika V, zaś hamowanie zapewnia nowoczesny, wydajny system tarczowy.

Avionics V1. Foto: Avionics

Wszystkie drewniane elementy zostały wykonane z jednego rodzaju drzewa, egzotycznej rośliny znanej pod nazwą jatoba, natomiast w naszym kraju jako wiśnia brazylijska, rzadziej kawanari czy paquio. Jatoba występuje na obszarze południowego Meksyku, w Ameryce Centralnej i Południowej, Indiach, w północnych rejonach Brazylii, ale również na obszarze Karaibów.

Avionics V1. Foto: Avionics

Do najważniejszych zalet fizycznych drewna jatoby z pewnością należy niezwykła twardość, wytrzymałość i odporność na wszelkiego rodzaju uszkodzenia. Z tego względu nazywana jest czasem „diamentową wiśnią”. Jej drewno jest jednym z najtwardszych, najgęstszych i najmocniejszych, i z powodzeniem wytwarza się z niego podkłady kolejowe, obręcze kół, jak również podłogi drewniane, meble i inne produkty stolarskie. Swoją drogą nie jesteśmy przekonani do siodła z tego twardego jak skała drewna…

Avionics V1. Foto: Avionics

Silnik elektryczny to konstrukcja bezszczotkowa o mocy 5000 W, która może wygenerować maksymalnie 125 Nm momentu. Największa prędkość wynosi 58 km/h, w trybie street litowo-jonowy akumulator 24 Ah zapewnia zasilanie na dystansie do 120 km. Naładowanie ogniw zajmuje od 2 do 3 godzin. Co ciekawe, Avionics V1 wyposażony jest w system odzyskiwania energii z hamowania.

Obecnie nie ma informacji o cenie tej konstrukcji, ale można już zarejestrować się na stronie, aby skorzystać z przedsprzedaży, która zostanie uruchomiona we wrześniu.

%d bloggers like this: