Indian Motorcycle znowu w górę

Dopiero co pochylaliśmy się nad zniżkującymi wynikami sprzedaży Harleya-Davidsona, a tymczasem pojawił się raport sprzedaży Indian Motorcycle. Jak prezentowała się amerykańska marka w drugim kwartale roku?

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Polaris, właściciela marki Indian, sprzedaż motocykli w Ameryce Północnej wzrosła o 17%, natomiast według analityków firmy to jeszcze nie koniec tegorocznych sukcesów.

Scout Bobber. Foto: Indian

Przypomnijmy, że zaledwie we wtorek pojawił się raport Harleya-Davidsona, który wykazał, że sprzedaż detaliczna motocykli marki spadła o 6,7%, podczas gdy udział w rynku USA, w segmencie ciężkich motocykli powyżej 601 cm3, wyniósł 48,5% (poprzednio 51,3%).

Polaris może również cieszyć się ze wzrostu sprzedaży pojazdów terenowych i skuterów śnieżnych, która podskoczyła o 5,8%. Skonsolidowane przychody firmy wzrosły o 21%, do poziomu 1,36 mld dol.

Scout Bobber. Foto: Indian

Przypomnijmy jeszcze, że poprzedni rok wcale nie był dla Polaris najlepszy. Właściciel marki Indian i Victory (wówczas jeszcze działającej) zakończył sprzedaż 31 grudnia 2016 roku na poziomie 4,51 miliarda dolarów, czyli o 4 procent niższym niż pod koniec 2015 roku.

Chociaż marka Indian i Victory generalnie rosły w ubiegłym roku, jednak firma musiała zredukować produkcję motocykli w czwartym kwartale do czasu zakończenia procedury unowocześnienia fabryki w Spirit Lake.

%d bloggers like this: