Specjalna edycja Vespa Sei Giorni zaprezentowana we Włoszech

Vespa przedstawiła nową, specjalną wersję skutera o nazwie „Sei Gorni”, co oznacza „sześć dni”. Ograniczona liczba egzemplarzy modelu powstanie w celu uhonorowania oryginalnego modelu „Six Days” Vespa Sport, który w 1951 roku zdobył dziewięć złotych medali podczas International Six Days of Varese.

Vespa Sei Giorni. Foto: Vespa

Model na bazie współczesnej Vespy GTS zyskał przede wszystkim wizualne odniesienie do „sześciodniowego zwycięstwa”. Chodzi między innymi o specjalnie zaprojektowaną kierownicę zainspirowaną egzemplarzem użytym w oryginalnej konstrukcji z 1951 roku, oraz umieszczony na błotniku, bardzo charakterystyczny reflektor.

Vespa Sei Giorni. Foto: Vespa

Panel przyrządów również inspirowany jest rozwiązaniami z przeszłości. W jego skład wchodzą eleganckie, owalne zegary z analogowym prędkościomierzem na białym tle. Nostalgiczne akcenty to nie wszystko, panel wyposażono również w nowoczesne rozwiązania, których oczekują użytkownicy.

Vespa Sei Giorni. Foto: Vespa

Vespa Sei Giorni została ponadto wyróżniona pojedynczym, skórzanym siedziskiem wykończonym kontrastowym przeszyciem, a także dodatkami nawiązującymi do Vespa Racing Team z połowy ubiegłego wieku, czyli czarnymi felgami, wydechami, panelami i innymi drobnymi detalami, w tym numerem startowym. Uzupełnieniem pakietu jest specjalna tabliczka z numerem seryjnym egzemplarza, a także port USB umieszczony wewnątrz bagażnika.

Vespa Sei Giorni. Foto: Vespa

Inne nowoczesne rozwiązania to ABS i lampy LED. Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli GTS, Sei Giorni można dostosować do własnych upodobań w oparciu o bardzo rozbudowaną listę akcesoriów, m.in. przednią szybę, bagażnik o pojemności 42 litrów, przednie i tyle półki bagażowe, urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą lub GPS Tom Tom.

Vespa Sei Giorni. Foto: Vespa

Vespa GTS jest flagowym modelem firmy z korpusem wykonanym ze stali nierdzewnej. Skuter przeznaczony jest do jazdy w mieście i krótkich wyjazdów poza obszar miejski. Jednoślad napędzany jest przez nowoczesny, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 300 cm3 o mocy 21 KM i maksymalnym momencie 22 Nm przy 5000 obr./min. Skuter ma także elektryczny rozrusznik, CVT i zbiornik paliwa o pojemności 8,5 litra.

Vespa Sei Giorni. Foto: Vespa

Specjalna wersja kosztuje o 2 tysiące dolarów więcej niż standardowy GTS i zostanie wyprodukowana w liczbie zaledwie sześciu sztuk.

%d bloggers like this: