Amortyzacja… wewnątrz koła? Czy to się sprawdzi?

Podczas zbliżającej się konferencji Velo-city w holenderskim Arnhem-Nijmegen, będzie można zobaczyć działający prototyp firmy SoftWheel, która kilka lat temu opracowała koło z amortyzacją wewnątrz obręczy.

Foto: SoftWheel

Czy umieszczenie elementów zawieszenia w kole, czyli połączenie piasty z obręczą za pomocą trzech amortyzatorów, okaże się rewolucyjnym rozwiązaniem? Według SoftWheel taki system bardzo skutecznie pochłania wstrząsy z dowolnego kierunku. Po uderzeniu, na przykład o kamień w trudnym terenie, ramiona absorbują i pochłaniają niemal całą energię.

Co ciekawe, system aktywuje się w trudnym terenie, natomiast kiedy użytkownik jedzie po gładkiej powierzchni, amortyzatory usztywniają się i działają jak zwykle szprychy.


SoftWheel’s Fluent. Źródło: YT, SoftWheel

Według pomysłodawców, to rozwiązanie może być zastosowane do każdego rodzaju pojazdu kołowego poczynając od wózków inwalidzkich, przez motocykle, a nawet samochody. Wynalazek zostanie zaprezentowany w dniach 12 do 15 czerwca podczas wspomnianego eventu.

%d bloggers like this: