Motocykle z silnikami o pojemności do 125 cm3 utrzymały 51,7% rynku

Po wprowadzeniu w 2014 nowych przepisów uprawniających do jazdy 125-tkami, ich popularność wystrzeliła w górę. Efektem tego był niemal 75% udział 125-tek w rejestracjach wszystkich motocykli. Od tego czasu rynek zdążył się nasycić i sprzedaż tego segmentu stopniowo spada chociaż jest on ciągle dominujący.

OGAR CAFFE 125. Foto: romet.pl

W ciągu pięciu miesięcy tego roku motocykle z silnikami o pojemności do 125 cm3 utrzymały 51,7% rynku, o 15,2pp mniej niż w tym samym okresie ub.r. Zarejestrowano 3 624 (-46,7% r/r) pojazdów w tej grupie. Prym w tym segmencie wiodą ROMET MOTORS (977 szt., -44,1% r/r), JUNAK (520 szt., -64,7%) oraz HONDA (358 szt., -24,9%).

Dobrą formę prezentują motocykle najcięższe, z silnikami o pojemności ponad 750 cm3. Dzięki rejestracji 2 046 sztuk (+6,4% r/r) ich udział w rynku wzrósł z 18,9% przed rokiem do 29,2%. Dominującą rolę w tym segmencie ma BMW (741 szt., +14,5%). Następny jest HARLEY-DAVIDSON (281 szt., -11,6%), a za nim YAMAHA (198 szt., -17,8%). Drugą grupą ze wzrostem liczby rejestracji są pojazdy z silnikami od 500 do 750 cm3. Takich motocykli zarejestrowano 714 (+7,9% r/r). Zwiększyły swój udział do 10,2% rynku.

Yamaha XSR900. Foto: Yamaha

Źródło: PZPM

%d bloggers like this: