Pierwszy film z tegorocznych wyścigów TT na wyspie Man

Nagranie to zapis z treningu, ale za to możemy zobaczyć słynny model Norton V4 RR, bazujący na supersportowym modelu 1200 V4, dzięki któremu firma Norton zdobyła w zeszłym roku siódme miejsce podczas Isle of Man Superbike TT. Motocykla dosiada Australijczyk Josh Brookes.

Motocykl został pokazany zeszłej jesieni podczas targów NEC. Co ciekawe, pierwsza limitowana edycja 200 egzemplarzu sprzedała się na pniu, mimo że cena była mocna wygórowana. Motocykl kosztował 44 tys. funtów, czyli ok. 219 tys. złotych.


Isle of Man TT 2017! Josh Brookes. Źródło: YT, Official Isle of Man TT

W ramie srebrnej strzały czai się groźny V4 o pojemności 1200 cm3. Maksymalna moc tego potwora to równe 200 koni mechanicznych, masa wynosi 179 kilogramów (a w wypadku zestawu sportowego 169 kg), część elementów wykonano z karbonu. Po drobnych przeróbkach z Nortona V4 RR można wycisnąć nawet 220 koni mechanicznych.

Maszyna posiada system anty-wheelie, jednostkę inercyjną IMU, kontrolę trakcji, wyświetlacz: na którym można również obserwować, co się dzieje z tyłu (kamera). Pozostałe systemy umożliwiają analizę parametrów jazdy: balans, obroty, prędkość, itd.

V4 Superbike. Foto: Norton

Przypomnijmy jeszcze, że Stuart Garner zakupił Nortona w 2008 roku od amerykańskiego biznesmena Ollie Curme, który próbował bez powodzenia uruchomić produkcję w Ameryce Północnej.

Stuart zainwestował w przedsięwzięcie grube miliony, przede wszystkim w nowoczesną fabrykę. Pierwsze motocykle zjechały z linii produkcyjnej w 2010 roku. Trzy lata temu Norton miał 40 pracowników, dziś ponad trzykrotnie więcej.

%d bloggers like this: