MadBoxer Subaru WRX to… motocykl

Jeśli kochasz motocykle z silnikiem bokser, ale nie pochodzące od BMW, poniższy projekt może Cię oczarować. Zobacz potwora o nazwie MadBoxer Subaru WRX zbudowanego w Nowej Zelandii.

MadBoxer. Foto: thekneeslider.com

Motocykl powstał na bazie szkiców, które pojawiły się jeszcze w 2009 roku, kiedy twórca pomysłu – Ian McElroy, wykonał serię rysunków w programie Solidworks CAD. Obrazki przedstawiały motocykl o nazwie Kickboxer. Pomysł bazował na umieszczeniu w ramie 2,5 litrowego silnika Subaru WRX.

Rysunki były tak dobre, że obiegły praktycznie cały świat i zainspirowały niejakiego Marcela Van Hooijdonk, producenta narzędzi z Nowej Zelandii, do urzeczywistnienia tej wizji.

MadBoxer. Foto: thekneeslider.com

Pierwszą rzeczą, którą zrobił Van Hooijdonk, była analiza rysunku pod kątem rzeczywistej możliwości realizacji pomysłu. Van Hooijdonk stwierdził, że to jest do zrobienia, ale musiał również uwzględnić tak skomplikowane sprawy, jak skonstruowanie ramy i sterowania, które zostaną finalnie zaakceptowane przez stosowne urzędy, aby pojazd mógł poruszać się po drogach publicznych.

Po zbudowani ramy i umieszczeniu w niej silnika Subaru, pojawił się kwestia zmiany biegów. System posiada automatyczną, dwubiegową skrzynię z przetwornikiem momentu obrotowego. Przełącznik znajduje się na lewej rączce kierownicy. W związku z tym, stopami obsługuje się jedynie dźwignię hamulca umiejscowioną po prawej stronie.

MadBoxer. Foto: thekneeslider.com

Przednie hamulce i system chłodzący pochodzą od Buella, natomiast zbiornik i siedzisko zostały wzięte z japońskich motocykli. Inne części, takie jak podwozie, wahacze, elementy kierownicy, zostały wygrzebane z zapasów twórcy motocykla.

Koleją trudnością był układ elektryczny. Wszelkie instalacje i akumulator litowo-jonowy musiały zostać upakowane pod siedzeniem, gdzie przestrzeń była bardzo ograniczona. Uporanie się z tym problemem zajęło twórcy ponad… rok.

MadBoxer. Foto: thekneeslider.com
%d bloggers like this: