Lighting Motorcycles chce zwiększyć zasięg elektrycznych motocykli

Lighting Motorcycles, czyli amerykańska firma skupiająca się rozwoju i propagowaniu technologii motocykli elektrycznych, ogłosiła, że chce przetestować prototyp, który położy kres lękom potencjalnych klientów. Chodzi o przejazd z Los Angeles do San Francisco na jednorazowym ładowaniu.

Problem z współczesnymi motocyklami elektrycznymi polega na tym, że jeśli mają być przystępne cenowo, nie można na ich pokładzie zainstalować systemów szybkiego ładowania CHAdeMO lub CCS. Oznacza to jednocześnie, że po przejechaniu pewnego dystansu właściciel jest skazany na kilkugodzinne oczekiwanie na ponowne naładowanie ogniwa.

LS-218. Foto: Lighting Motorcycles

To właśnie w tym zakresie Lighting Motorcycles chce dokonać przełomu i wytwarzać lepsze akumulatory i bardziej efektywne układy napędowe, które umożliwią przekroczenie obecnego, średniego zasięgu najlepszych elektrycznych jednośladów, który wynosi mniej niż 500 km.

Aby sprostać temu wyzwaniu firma Lighting Motorcycles we współpracy z Battery Innovation Center postawiła sobie za cel skonstruowanie motocykla elektrycznego, który przejedzie bez dodatkowego ładowania dystans z San Francisco do Los Angeles, czyli przeszło 380 mil (ok. 615 km). Jednocześnie chodzi o uzyskanie maksymalnej wydajności, czyli szybkim pokonaniu trasy.

LS-218. Foto: Lighting Motorcycles

Richard Hatfield, prezes Lighting Motorcycles, chce podążać śladami Tesli, a przy okazji wyprzedzić największych konkurentów – firmy Zero i Energica.

Lighting Motorcycles to firma założona dziesięć lat temu w San Carlos w Kalifornii. Pierwszym projektem firmy była konwersja modelu motocykla Yamaha R1 na egzemplarz zasilany elektrycznie. W 2012 roku kierowca Michael Barnes wygrał serię FIM Power na Laguna Seca – zasilanym energią słoneczną Barracuda Lightning, natomiast w 2013 roku Carlin Dunne wygrał Pikes Peak na LS-218.

Warto przypomnieć, że Lightning LS-218 przyspiesza do 350 km/h i umożliwia przejechanie na jednym ładowaniu akumulatora 290 kilometrów. Jednostka ma masę 224 kg i moc 200 KM. Lightning LS-218 wyposażono w moduł szybkiego ładowania, które trwa jednie 30 minut. Podstawowa cena LS-218 to blisko 34 tys. dol., czyli ok. 120 tys. zł.

%d bloggers like this: