Honda planuje powrót modelu Monkey. Jest już prototyp

Honda MSX 125, czyli miejski mini-ścigacz znany również jako Grom, sprzedaje się tak dobrze, że producent postanowił ożywić również inny, jeszcze mniejszy jednoślad. Chodzi o słynną Hondę Monkey, której współczesna wersja została właśnie zaprezentowana podczas targów motocyklowych w Wietnamie.

Prototyp Honda Monkey 125. Foto: Huy Nguyen

W zeszłym roku dowiedzieliśmy się o nowych zgłoszeniach patentowych dotyczących najmniejszej Hondy. Koncepcja zaprezentowana podczas targów Motorcycle Show w Wietnamie wygląda prawie identycznie jak na rysunkach patentowych, łącznie z dwukolorową konfiguracją.

Prototyp Honda Monkey 125. Foto: Huy Nguyen

Kariera Hondy Monkey rozpoczęła się w 1961 roku. Przypominający nieco naszą motorynkę pojazd o pojemności 49 cm3, znany jako Z50, dysponował niecałymi pięcioma konia mechanicznymi (3,5 kW). Nowa wersja będzie bazować na mocniejszym silniku o pojemności 125 cm3. Parametry techniczne współczesnej „małpki” nie są jeszcze znane, natomiast jednoślad wydaje się używać tej samej ramy co model MSX 125, co oznacza również, iż możemy spodziewać się zbliżonego silnika o mocy około 10 KM.

Prototyp Honda Monkey 125. Foto: Huy Nguyen

Koła, przednie zawieszenie i hamulce również są takie same jak w modelu Grom. Budowa Hondy Monkey w oparciu o ramę MSX oznacza także, że nowa wersją będzie większa niż stary motorek mierzący 1 365 mm długości i 895 mm odstępu pomiędzy osiami. Dla porównania obecny MSX 125 ma długość 1 760 mm i rozstaw osi 1 010 mm, zaś koła mierzą 12 cali (o 4 cale więcej niż w historycznym modelu).

Prototyp Honda Monkey 125. Foto: Huy Nguyen

W chwili obecnej czekamy na więcej szczegółów. Czy Monkey znajdzie amatorów? Trochę dziwne, że Honda właściwie dubluje model MSX 125.

%d bloggers like this: