Właściciel marki Indian odnotował straty

Pomimo zwiększonej sprzedaży firma macierzysta Indian Motorcycyles odnotowała stratę w wysokości 2,9 mln dol. w pierwszym kwartale 2017 roku.

Według danych ujawnionych przez Polaris Industries, ogólna sprzedaż firmy wzrosła o 17 proc., do 1,1 mld dolarów za pierwszy kwartał bieżącego roku (1,153 mln dol.). W analogicznym okresie 2016 roku sprzedaż wynosiła 983 mln dolarów. Skąd zatem strata? Zgodnie z raportem Polaris strata netto uwzględnia m.in. koszty związane z likwidacją marki Victory i inwentaryzacji.

Chieftain Limited. Foto Indian

Suma ze sprzedaży segmentu motocykli wyniosła w tym czasie 120,3 mln dol., co oznacza spadek o 35 proc. w porównaniu do 185,4 mln dol. w pierwszym kwartale 2016 roku. W 2016 r. raport obejmował sprzedaż Victory, która wyniosła 46,3 mln dolarów. Przypomnijmy, że likwidację marki Victory Motorcycles Polaris ogłosiło 9 stycznia 2017 roku.

Pomimo gorszych wyników firmy macierzystej, sprzedaż motocykli Indian wzrosła w pierwszym kwartale. Polaris notorycznie nie podaje rzeczywistych wyników, więc niemożliwe jest dokładne zweryfikowanie wzrostu i sensowne porównanie wyników do głównego rywala, czyli marki Harley-Davidson.

Polaris informuje jedynie, że sprzedaż motocykli Indian w pierwszym kwartale 2017 roku wzrosła o „dwucyfrowy procent”. Czy to oznacza 10 procent, a może 1,1 procent – tego już Polaris nie wyjawia.

%d bloggers like this: