Czy 125-tki nadal rządzą? Statystyki rejestracji za I kwartał 2017

Nie jest już tak różowo, chociaż producenci i dystrybutorzy jednośladów o pojemności 125 cm3 nie mają powodów do narzekań. Po wprowadzeniu w 2014 nowych przepisów uprawniających do jazdy 125-tkami ich popularność wystrzeliła w górę. Efektem tego był niemal 75% udział w rejestracjach wszystkich motocykli.

Od tego czasu rynek zdążył się nasycić i sprzedaż tego segmentu stopniowo spada chociaż jest on ciągle dominujący. W pierwszym kwartale tego roku motocykle z silnikami o pojemności do 125 cm3 stanowią 50% rynku, o 13pp mniej niż w tym samym okresie ub.r. Zarejestrowano 1 468 (-37,6% r/r) pojazdów w tej grupie.

Romet RCR 125. Foto: Romet

Prym w tym segmencie wiodą ROMET MOTORS (352 szt., -47% r/r), JUNAK (225 szt., -54,9%) oraz HONDA (165 szt., -7,3%). Dobrą formę prezentują motocykle najcięższe, z silnikami o pojemności ponad 750 cm3. Dzięki rejestracji 897 sztuk (+13,1% r/r ) ich udział w rynku wzrósł z 21,2% przed rokiem do 30,5%. Największy udział w tym segmencie ma, będące w dobrej formie, BMW (339 szt., +14,9%).

Następny jest HARLEY-DAVIDSON (130 szt., -15,6%), a za nim YAMAHA (95 szt., +33,8%). Wzrost zanotowano także w grupie z silnikami od 500 do 750 cm3. Takich motocykli zarejestrowano 282 (+22,1%).

Źródło: PZPM

%d bloggers like this: