CRUX REV to Yamaha, która ma znieść bardzo złe traktowanie. Dlatego trafi do… Afryki

Nieprzypadkowo małe silnikowe jednoślady są tak popularne w krajach Bliskiego i Dalekiego Wschodu oraz Afryki. To po prostu najlepszy i najszybszy środek transportu w galimatiasie miejskiej dżungli – do tego stosunkowo tani. Wiedzą o tym również wielkie koncerny motocyklowe, dlatego Yamaha właśnie zaprezentowała model CRUX Rev, który opracowano specjalnie z myślą o klientach z Afryki i niektórych rynków Ameryki Południowej.

CRUX Rev jest pierwszym strategicznym modelem firmy stworzonym dla Afryki. Motocykl wyposażono w czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik Blue Core o pojemności 110 cm3. Poza Afryką jednoślad będzie dostępny również w Ameryce Środkowej i na Karaibach.

Aby zrozumieć postępowanie Yamahy, wystarczy dopowiedzieć, że a krajach afrykańskich oraz Ameryki Środkowej i Karaibach rynek motocyklowy szacuje się na ok. 3,6 mln sztuk jednośladów. Mniej więcej połowa z nich to maszyny o pojemności 100-150 cm3, które w znakomitej części wykorzystywane są jako… taksówki.

CRUX Rev. Foto: Yamaha

CRUX Rew jest następną generacją popularnego motocykla ulicznego, który został stworzony w oparciu o badania lokalnych rynków, które objęły m.in. środowisko pracy, natężenie ruchu, praktyczne potrzeby użytkowników do zastosowań prywatnych i komercyjnych. Uwaga inżynierów Yamahy skupiła się wokół trzech kwestii: wydajności, wygody i prostoty.

Osiągi silnik Blue Core są o 18 % poprawione w porównaniu do wcześniejszych jednostek. Zmieniono również ergonomie motocykla umożliwiając wygodniejszą jazdę z pasażerem. Służy temu płaska kanapa, tylny bagażnik z uchwytami oraz przedłużone podnóżki dla pasażera, które mogą służyć również jako stelaże dla bagażu.

Klienci będą mieli do wyboru dwie konfiguracje z kołami szprychowymi i klasycznym kick startem oraz wyższy model z felgami odlewanymi oraz rozrusznikiem elektrycznym. Produkcja modelu CRUX Rev odbywa się w India Yamaha Motor PVT. Ltd., co pozwoli zminimalizować koszty. Pierwsze dostawy do krajów afrykańskich zaplanowano na kwiecień. Cena modelu CRUX Rev wyniesie około 900 dolarów (ok. 3600 zł), ale oczywiście będzie nieco się różniła zależnie od regionu sprzedaży.

CRUX Rev. Foto: Yamaha

Pierwotnie model CRUX został opracowany dla klientów w Indiach, natomiast dopracowana wersja powstała w odpowiedzi na konkretne potrzeby rynku w Afryce i Ameryce Środkowej, co umożliwiło zwiększenie wydajności i zmniejszenie ceny.

Być może CRUX Rev wygląda bardzo przeciętnie, ale za to ma być trwały, niezawodny, tani w eksploatacji i naprawie. Właściwie przydałby się taki motocykl również w Polsce, nie uważacie?

%d bloggers like this: