Yamaha Yard Built i custom SCR950 w wykonaniu Jeffa Palhegyi

Tegoroczna edycja Yamaha Yard Built jest gotowa do startu. Nowy sezon rozpoczyna się od powrotu do USA i nowego spojrzenia na Yamahę SCR950, tym razem w wydaniu Jeffa Palhegyi, który od 20 lat z okładem buduje motocykle w południowej Kalifornii.

Yard Buit Yamaha SCR950. Foto: Jeff Palhegyi Design

Jeff Palhegyi Designs od początku współpracy z Yamahą w 1995 roku zbudował dla japońskiej marki ponad 70 niestandardowych motocykli, dlatego wybór Kalifornijczyka był niemalże naturalny.

Yard Buit Yamaha SCR950. Foto: Jeff Palhegyi Design

„Kiedy zobaczyłem SCR950 po raz pierwszy, od razu wiedziałem, że to będzie naprawdę fajny motocykl do przeróbek” – powiedział Palhegyi. „Ale ostatnio zostało zbudowanych naprawdę wiele scramblerów, a my chcieliśmy zrobić coś, co nie nawiązywałoby do pomysłów innych. Kiedy zobaczyłem przypadkowo SCR950 obok Big Bear Scramblera, wiedziałem że znalazłem inspirację” – dodał kalifornijski customer.

Yard Buit Yamaha SCR950. Foto: Jeff Palhegyi Design

Nawiązania do historycznego Big Bera Scramblera widać na pierwszy rzut oka. Chodzi o charakterystyczne malowanie w dwóch odcieniach, logo Yamahy, gumową nakładkę na baku i system wydechów ze specyficznymi osłonami termicznymi w stylu „zrób to sam”.

Yard Buit Yamaha SCR950. Foto: Jeff Palhegyi Design

Inne szczegóły to kierownica Renthal z rączkami Duane Ballard Custom Leather oraz piórnikiem na narzędzia zawieszonym pod przednim reflektorem. Warto też zwrócić uwagę na niestandardową ramę pomocniczą, panele boczne, tylne światło i piękne siedzisko.

Yard Buit Yamaha SCR950. Foto: Jeff Palhegyi Design

Funkcjonalnie motocykl został ulepszony przez zastosowanie wydajniejszych, tylnych amortyzatorów Fox RC1 Podium. Z motocyklem dobrze komponują się niestandardowe, terenowe błotniki, opony Shinko Adventure Trail i przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Yard Buit Yamaha SCR950. Foto: Jeff Palhegyi Design
%d bloggers like this: