Myśliwiec Spitfire i jego dwukołowy spadkobierca

Angielska firma CCM odnotowała za zeszły rok 150 % wzrost sprzedaży i w następstwie dużego zastrzyku gotówki, ogłosiła otwarcie nowego departamentu o nazwie Skunkwerx. Dział ten ma być odpowiedzialny za nową serię motocykli. Pierwszym z nich jest Spitfire, który zostanie pokazany podczas Carole Nash MCN London Motorcycle Show od 17 do 19 lutego.

Foto: CCM Spitfire

Nazwa motocykla nawiązuje oczywiście do legendarnego, angielskiego myśliwca z okresu II Wojny Światowej, chociaż jednoślad na pewno nie będzie tak szybki i zabójczo skuteczny.

CCM oddelegowało do tego projektu małą grupę mechaników i projektantów, którzy rozwijają projekt głównie w swoim wolnym czasie. Chodziło o to, aby zespół Skunkwerx mógł pracować bez ograniczeń biurokracji i obaw o przekroczenie budżetu.

Foto: CCM Spitfire

Na pokładzie Spitfire’a znalazł się nowy silnik o pojemności 600 cm3, 55 KM mocy i 58 Nm momentu obrotowego. Wydaje się, że to model wywodzący się od SWM RS640R, który nie był używany od czasu, gdy BMW stało się właścicielem Husqvarny.

Foto: CCM Spitfire

Hamulce pochodzą od Brembo, koła i ogumienie 19 cal wyglądają jakby wzięto je z wyścigów flat track. Najbardziej widowiskowym elementem motocykla jest rama, która została wykonana ze stali T45 – tej samej, której użyto do budowy kadłubów myśliwców Supermarine Spitfire.

Foto: CCM Spitfire

Do stworzenia skomplikowanego kształtu ramy, szefowie CCM zatrudnili weterana, mistrza spawania Teda Unwina, który należał do oryginalnego składu Alan Clews’ Clew Competition Machines we wczesnych latach 70. ubiegłego wieku. Pomimo fantazyjnych kształtów jednostki, deklarowana waga na sucho to tylko 121 kilogramów.

Foto: CCM Spitfire
%d bloggers like this: