Raport Polaris za 2016 rok. Jest gorzej

Niektórzy producenci motocykli, na przykład BMW albo Ducati, wykonali w zeszłym roku świetną robotę, ale nie wszystkim było z górki. Zastanawialiśmy się, skąd decyzja koncernu Polaris o zawieszeniu produkcji funkcjonującej od dwudziestu lat marki Victory. Teraz już wiemy, pojawi się raport sprzedaży Polaris Industries podsumowujący 2016 rok.

Właściciel marki Indian i Victory zakończył sprzedaż 31 grudnia 2016 roku na poziomie 4,51 miliarda dolarów, czyli o 4 procent niższym niż pod koniec 2015 roku.

Foto: fb, Victory

W listopadzie zakończyła się również procedura przejęcia firmy TAP przez koncern Polaris. TAP to producent, dystrybutor i sprzedawca offroadowych akcesoriów dla marki Jeep i ciężarówek. To było kosztowne przedsięwzięcie, które miało wpływ na końcowy wynik netto.

Wiodący dotychczas sektor pojazdów i sprzedaży ORV spadł o jeden procent, ale dział motocykli ostatecznie zanotował jeszcze większy spadek. Czwarty kwartał był najniższy i aż o 35 procent gorszy od analogicznego okresu 2015 roku.

Chociaż marka Indian i Victory generalnie rosły w ubiegłym roku, firma musiała zredukować produkcję motocykli w czwartym kwartale do czasu zakończenia procedury unowocześnienia fabryki w Spirit Lake. Sytuacji Polaris nie poprawiła również dołująca sprzedaż Slingshota.

Suma powyższych problemów spowodowała decyzję o zawieszeniu działalności Victory Motorcycles w celu poprawy długoterminowej rentowności firmy. Polaris liczy, że bieżący rok przyniesie poprawę i zwiększenie sprzedaży od 10 do 13 procent w odniesieniu do poprzedniego roku. Zobaczymy, czy te prognozy się sprawdzą.

%d bloggers like this: