Dwóch projektantów postanowiło „powrócić do korzeni i ponownie uczynić Japonię wielką”

Japoński styl często charakteryzuje minimalizm, oszczędność formy i stylu. Dwaj designerzy zafascynowani wschodnia kulturą, Artem Smirnow z Białorusi i Władimir Panczenko z Ukrainy, zdecydowali się na współprace przy projekcie motocykla będącego hołdem dla tradycyjnej japońskiej sztuki.

Foto: rideapart.com

„Japońskie podejście do szeroko rozumianego projektowania zawsze było oryginalne i stanowiło fundament kultury z jej wieloaspektową sztuką poczynając od orgiami po ducha samuraja” – uważa Smirnow. „Prostota i poczucie przestrzeni dominuje dziś w przemysłowym projektowaniu japońskich marek, ale z jakiegoś powodu rzadko stosowane jest w konstrukcjach motocykli z Kraju Kwitnącej Wiśni” – dodaje Panczenko.

Foto: rideapart.com

Wykorzystując estetyczne zasady Zen, Smirnow i Panczenko stworzyli koncepcję motocykla z krainy samurajów. I tak to właśnie nazwali. Poszukując właściwiej formy używali prostych linii, w przeciwieństwie do zakrzywionych i zaokrąglonych kształtów europejskich projektów lub ostrych krawędzi wielu współczesnych motocykli.

Foto: rideapart.com

Rezultatem jest maszyna elementarna i prosta, chociaż harmonijna. Jednocześnie wydaje się, że kryje w sobie o wiele więcej. A może Smirnow i Panczenko się mylą i stworzyli jedynie kanciaste pudło na dwóch kołach? Jak uważacie?

Foto: rideapart.com
Foto: rideapart.com
Foto: rideapart.com
Foto: rideapart.com
Foto: rideapart.com
Foto: rideapart.com
%d bloggers like this: