Powrót do przeszłości, jakiego jeszcze nie było…

Firma Black Douglas Motorcycle Company z Włoch skonstruowała „nowoczesny motocykl z klasyczną duszą”. To jednocześnie projekt ortodoksyjny pod względem wyglądu, co oznacza, że maszyna prezentuje się jak motocykle sprzed 100 lat. Czy taki pomysł ma sens?

Foto: Black Douglas Motorcycle

Zastosowany silnik to jednocylindrowa jednostka bazująca na licencji Hondy o pojemności 230 cm3 i mocy 15 koni mechanicznych (dostępna jest także wersja 125 cm3 o mocy 13 KM). Silnik OHC współpracuje z pięciostopniową skrzynią biegów. Black Douglas Motorcycle Company buduje motocykle od 2011 roku, ale dopiero obecnie rozpoczną masową produkcję.

Model Sterling jest dostępny w sprzedaży w Europie i w Wielkiej Brytanii. We wcześniej fazie budowy w projekcie brał udział kalifornijski customer Chris Sidah, który zaprezentował maszynę podczas Quail Gathering 2014.

Co ciekawe, w Stanach Zjednoczonych Sterling nie może być sprzedawany, ponieważ chłodzony powietrzem silnik nie spełnia norm emisji spalin obowiązujących w U.S.A. Motocykl wizualnie bazuje na jednośladach z lat 20. ubiegłego wieku.

Sterling ma ramę malowaną na wysoki połysk oraz dostosowane do stylu maszyny koła i kierownicę. Manetki, wlew paliwa, sprężyny siedziska, pokrywy zaworów są niklowane.

Przednie światło to replika Herring Can, syrena nawiązuje stylem do oryginalnego modelu Klaxon. Rura wydechowa wykonana została z polerowanej stali nierdzewnej, natomiast siedzisko pokryto wysokiej klasy skórą.

Mimo klasycznego wyglądu Sterling może być dostosowywany do wymagań klienta. Ilość dostępnych części i opcji przeróbek, jest bardzo duża. Kupiec może zdecydować się na zmianę kierownicy, reflektora, układu wydechowego, siodła i przejrzeć 250 wariantów kolorystycznych.

Wśród dodatków znajduje się między innymi bagażnik, płócienne lub skórzane sakwy boczne, a nawet kosz z… wikliny. Cena Sterlinga Countryman Deluxe wynosi od 11 000 dolarów za wersję 125 cm3 do 12 500 dolarów za wariant 230 cm3.

%d bloggers like this: