„Dziki Bill” Gelbke i jego trzytonowy motocykl

W 1965 roku William „Wild Bill” Gelbke zbudował motocykl, który wyglądał jak połączenie lokomotywy z rakietą V2. Gelbke nazwał pojazd „Road Dog”. Ekstremalny bolid miał długość pięciu metrów (518 cm) i ważył ponad trzy tony. Dokładnie 3280 kilogramy!

Rama „Roaddoga” została skonstruowana z części samolotu, silnik pochodzi z samochodu Chevy II Nova. Tylna sekcja została dostosowana z półciężarówki, podobnie jak dyferencjał.

Foto: Motorcycle Garage

„Dziki Bill” przejechał później ponad 32 tysiące kilometrów po całych Stanach Zjednoczonych a wszędzie gdzie się pojawiał, jego pojazd wzbudzał ogromne zainteresowanie. Mimo potężnej masy „Road Dog” mógł jechać z prędkością ponad 90 kilometrów na godzinę.

Co najciekawsze, Gelbke zbudował tego mastodonta zupełnie bez planów, bazując wyłącznie na wyobraźni i wiedzy. „Dziki Bill” miał prosty cel skonstruowania największego motocykla, który kiedykolwiek pojechał w długą trasę. To mu się udało i na zawsze zapisał się w historii.

%d bloggers like this: