ZEV LRC-X to elektryczny dominator

Jeżeli nie zależy Ci szczególnie na wyglądzie jednośladu, a preferujesz wydajność elektrycznego silnika, być może skuter ZEV LRC-X jest tym, czego szukasz. ZEV LRC to maxi skuter produkowany już od kilku lat, natomiast wersja LCR-X to nowość, która różni się poprawionymi osiągami napędu elektrycznego.

180-mile-zev-lrc-x-electric-scooter-goes-on-sale_2
ZEV LRC-X. Foto: ZEV

Pojemność akumulatora została zwiększona do 36 komórek po 100 Ah każda, co oznacza poprawę o 28,5 procent i tym samym większy zasięg na jednym ładowaniu. Moc 40 kW umożliwia rozpędzenie skutera do 185 km/h, natomiast prędkość została ograniczona do 153 km/h ze względu na parametry opon.

ZEV LRC-X. Foto: ZEV
ZEV LRC-X. Foto: ZEV

Producent tłumaczy, że zwiększenie średnicy kół oznaczałoby podniesienie kanapy, a tego klienci po prostu nie chcą. W każdym razie, prędkość nie jest największą zaletą ZEV LRC-X, zresztą tak samo jak wygląd, który nawiązuje chyba do mydelniczki.

ZEV LRC-X. Foto: ZEV
ZEV LRC-X. Foto: ZEV

ZEV LRC-X może za to poszczycić się zasięgiem, który wynosi aż 289 km przy średniej prędkości 88 km/h, oraz 177 km przy 112 km/h. Wynik ZEV LRC-X jest właściwie jednym z najlepszych świecie, biorąc pod uwagę średnią prędkość. To mniej więcej 80 procent więcej niż BMW C-Evo, i 46 procent więcej od Zero z największym i najbardziej wydajnym akumulatorem.

Dodajmy jeszcze, że po aktualizacji, silnik elektryczny LRC-X może wygenerować 400 Nm mocy, dlatego skuter będzie oferowany z regulatorem wydajności. Dzięki temu klienci będą mogli przestawić jednoślad w tryb… wyścigowy.

ZEV LRC-X. Foto: ZEV
ZEV LRC-X. Foto: ZEV

Nowy LRC-X pojawił się obecnie w Stanach Zjednoczonych w cenie 15.950 dolarów, natomiast do Europy powinien trafić jeszcze przed świętami. Niestety na Starym Kontynencie skuter zostanie zdławiony, aby odpowiadał specyfikacji jednostki o pojemności 125 cm3.

%d bloggers like this: