Pierwszy motocykl żyroskopowy już w 2017 roku?

To zapowiedz Clyde’a Igarashi, szefa firmy Thrustcycle Enterprises, której specjaliści opracowali własne rozwiązanie tego typu jednośladu.

GyroCycle. Foto: Thrustcycle Enterprise

Użycie żyroskopu w konstrukcji Thrustcycle zagwarantuje podobno, że motocykl będzie pozostawać w stabilnej, pionowej pozycji podczas postoju, jak również podczas parkowania. System zapewni ponadto lepszą przyczepność w trakcie wchodzenia w zakręty, ponieważ umożliwia  kontrolę pochylenia i zabezpieczy motocykl przed ewentualnym upadkiem.

GyroCycle. Foto: Thrustcycle Enterprises
GyroCycle. Foto: Thrustcycle Enterprises

Thrustcycle planuje premierę swojego pojazdu już w przyszłym roku. Warto przypomnieć, że żyroskopowy jednoślad nie jest pomysłem nowym, liderzy segmentu motocykli przedstawiali już podobne rozwiązania.

Mowa choćby o BMW Vision Next 100, który został zaprezentowany przez bawarski koncern dwa miesiące temu. Także Chińczycy z pekińskiego Lingyun Intelligent Technology pracują nad podobnym rozwiązaniem. Oba wspomniane projekty nie weszły jednak dotychczas w fazę produkcji i są jedynie wizją pewnej przyszłości.

GyroCycle. Foto: Thrustcycle Enterprises
GyroCycle. Foto: Thrustcycle Enterprises

Ilość pojazdów GyroCycle ma być ograniczona, natomiast cena nie będzie zaporowa i wyniesie poniżej 20 tysięcy dolarów. Prototypy jednośladów powstają w Wilsonville w Oregonie. Twórcy żyroskopowego jednośladu nie zdradzają jak dotychczas pozostałych szczegółów technicznych GyroCycle.

%d bloggers like this: