Triumph jest już gotowy na zimę? Zobacz Tigera 888 Ice Bike

Przynajmniej tak można pomyśleć po prezentacji nietypowego, zmodyfikowanego modelu Tiger, który został zaprezentowany podczas UK Motorcycle Live Show.

Na uwagę zasługuje przede wszystkim zaadoptowany do walki ze śniegiem przód motocykla, który stracił przednie koło na rzecz płozy. Z kolei tylna guma to wariant z kolcami, co zapewni odpowiednie tarcie nawet na lodzie.

Tiger 888 Ice Bike. Foto: Triumph
Tiger 888 Ice Bike. Foto: Triumph

Inne „wyprawowe” wyposażenie modelu 800 XCX to czujnik temperatury powietrza, uchwyt nawigacji satelitarnej, osłona przedniego reflektora, zmodyfikowane błotniki a także nowy układ wydechowy. Tygrys został także w dodatkowe oświetlenie LED do jazdy terenowej i zestaw narzędzi łącznie ze… składaną łopatą i czekanem. Wszystko pięknie, ale gdzie podgrzewane manetki?!

Tiger 888 Ice Bike. Foto: Triumph
Tiger 888 Ice Bike. Foto: Triumph

Przypomnijmy jeszcze, że Tiger 800 powstał do pokonywania długich tras oraz przemierzania nieodkrytych szlaków. Silnik drugiej generacji wyposażony w system ride-by-wire zapewnia ciągłość dostarczanej mocy, lepszą reakcję oraz zredukowaną emisję zanieczyszczeń. W efekcie wydajność paliwa została zwiększona o 17 procent, co w połączeniu z 19-litrowym silnikiem daje niezły zasięg.

Tiger 888 Ice Bike. Foto: Triumph
Tiger 888 Ice Bike. Foto: Triumph

Motocykl dostępny jest w dwóch seriach, mniej ekstremalna XR (XR, XRx, XRx Low oraz XRt) oraz przeznaczona do jazdy off-road seria XC (XC, Xcx, Xcx Low oraz Xca). Aktualnie dostępnych jest zatem osiem motocykli, których ceny u polskiego dystrybutora wahają się od 42 500 złotych za model Tiger 0800 XR do 56 500 za najbogatszą wersję Tiger 800 Xca z podgrzewanymi manetkami, siedzeniem kierowcy i pasażera, światłami przeciwmgłowymi i całą masą innych dodatków w standardzie.

%d bloggers like this: