Rebel 500 to powrót Hondy do segmentu małych bobberów

Rebel 500 bazuje na jednostce o pojemności 471 cm3. To 8-zaworowy, chłodzony cieczą, dwucylindrowy silnik w układzie równoległym, który znamy już z CBR500RR. Inne jest natomiast zestrojenie układu, który generuje 45 KM przy 8500 obr./min i 44,6 Nm momentu obrotowego przy 6000 obr./min. Projektantom tej jednostki chodziło o to, żeby użytkownik miał dość mocy w całym zakresie obrotów.

Honda Rebel 2017. Foto: Honda
Honda Rebel 2017. Foto: Honda

Warto zaznaczyć, że ze względu na pojemność, nowa Honda może być używana przez osoby z prawem jazdy A2. Nie bez znaczenia jest również fakt, że to motocykl o kompaktowych rozmiarach, z nisko umieszczonym środkiem ciężkości i niewysoko umiejscowioną kanapą (690 mm).

Innymi słowy Rebel 500 wygląda jak rasowy pożerać asfaltu, ale może być z powodzeniem użytkowany przez młodszych motocyklistów, kobiety i osoby, którym natura nieco poskąpiła wzrostu.

Honda Rebel 2017. Foto: Honda
Honda Rebel 2017. Foto: Honda

Honda zdaje sobie sprawę z potęgi customingu, dlatego klienci, którzy wybiorą model Rebel 500, uzyskają dostęp do szerokiej gamy akcesoriów umożliwiających spersonalizowanie wyglądu jednośladu. W katalogu znajdziemy choćby gniazdo 12V, przednią szybę, sakwy, tylny bagażnik, itd.

Honda Rebel 2017. Foto: Honda
Honda Rebel 2017. Foto: Honda

Motocykl Hondy przemieszcza sie na oponach Dunlop 130/90-16 z przodu i 15/80-16 z tyłu. Obręcze kół w rozmiarze 16 cali wykonano z aluminium. Skuteczne hamowanie zapewni 264-milimietrowa tarcza z dwutłoczkowym zaciskiem (z tyłu z jednotłoczkowym).

Honda Rebel 2017. Foto: Honda
Honda Rebel 2017. Foto: Honda

Honda przewiduje trzy opcje kolorystyczne motocykla: Graphite Black, Matte Armored Silver Metallic i Millennium Red. Ceny na razie nie podano, chociaż prawdopodobnie za nową Hondę trzeba będzie zapłacić około 4-5 tysięcy dolarów (16 – 20 tysięcy złotych).

Honda Rebel 2017. Foto: Honda
Honda Rebel 2017. Foto: Honda
%d bloggers like this: