Yamaha prezentuje koncepcyjny model T7

Targi EICMA w Mediolanie to nie tylko motocykle seryjne, ale również wiele maszyn koncepcyjnych i projektów w różnych fazach realizacji. Jednym z nich jest propozycja Yamahy. Co to właściwie jest model T7?

DNA tej konstrukcji wzięto to z legendarnego XT600Z Ténéré, który miał premierę 33 lata temu podczas pokazów w Paryżu. Gotowy na każde bezdroża Ténéré był surowy i prosty, ale podczas rajdów cyklu Dakar niejednokrotnie udowodnił, że jest niemal niezniszczalny.

Model T7. Foto: Yamaha
Model T7. Foto: Yamaha

To spowodowało również jego olbrzymią popularność. W ciągu pierwszych 10 lat na rynku — od 1984 do 1994 roku — motocykl został sprzedany w liczbie 61 000 sztuk.

Według Yamahy świat Adventure potrzebuje nowego rodzaju motocykla, który może zapewnić autentyczną wszechstronność na długich dystansach oraz wyjątkową wytrzymałość oryginalnego modelu Ténéré w połączeniu z nowoczesną stylistyką i najnowocześniejszą technologią silnika i podwozia. Stąd właśnie koncepcja T7.

Model T7. Foto: Yamaha
Model T7. Foto: Yamaha

Zaangażowany zespół Yamaha, w którego skład wchodzą inżynierowie, projektanci i planiści produktów z oficjalnego zespołu rajdowego z Francji, zespołu R&D z Włoch oraz GK Design z Holandii, opracował nowy koncepcyjny model T7.

Ta lekka maszyna została wyposażona w przeprojektowane podwozie, które opracowano tak, aby harmonijnie współpracowało ze specjalnie zaprojektowaną wersją silnika Yamaha CP2 o pojemności 700 cm3. Pozwala to zapewnić wysoki moment obrotowy i łatwy przepływ mocy, dając przyczepność we wszystkich warunkach.

Model T7. Foto: Yamaha
Model T7. Foto: Yamaha

Model T7 jest wyposażony w aluminiowy zbiornik paliwa, poczwórny reflektor LED, owiewki z włókna węglowego i płytę ochronną, specjalnie dopasowany układ wydechowy Akrapovič oraz przednie zawieszenie KYB wysokiej klasy.

Mimo że model T7 jest na razie wersją koncepcyjną, Yamaha obiecuje, że zobaczymy motocykl w salonach już w 2018 roku. Może być ciekawie…

Model T7. Foto: Yamaha
Model T7. Foto: Yamaha
%d bloggers like this: