Kawasaki Versys-X 300 sprawdzi się w każdych warunkach?

Kawasaki ma w ofercie wiele ciekawych motocykli, a w nowym roku  pojawi się jeszcze jeden. To maszyna klasy adventure, na dodatek wyposażona w silnik znany już z Ninja 300 i Versys 650.

Kawasaki Versys-X 300 2017. Foto: Kawasaki
Kawasaki Versys-X 300 2017. Foto: Kawasaki

Podczas gdy silnik pozostał praktycznie taki sam, podwozie i nadwozie została zaprojektowane od nowa, z przeznaczeniem do wygodnej jazdy i możliwości pozostawienia asfaltu na rzecz bardziej dzikich dróg. Długie zawieszenie z widelcem 41 mm, koła 19 z przodu i 17 cali z tyłu, zagwarantują długą jazdę bez zmęczenia, podobnie jak gazowy monoshock Uni-Track.

Mimo małej pojemności skokowej silnik generuje przyzwoite 34 konie mechaniczne. To z kolei oznacza, że jednoślad rzeczywiście powinien dobrze radzić sobie podczas długiej jazdy, oczywiście o ile „długodystansowa” nie oznacza wyłącznie szybkich autostrad. Warto zaznaczyć, że niewielkie spalanie ograniczy konieczność zjazdów na stację benzynową. Zasięg na jednym tankowaniu to ok. 400 kilometrów.

Kawasaki Versys-X 300 2017. Foto: Kawasaki
Kawasaki Versys-X 300 2017. Foto: Kawasaki

Podobnie jak w przypadku Hondy CB500X, Versys-X 300 może stać się przebojem wśród osób dojeżdżających do miasta lub poruszających się poza nim, które szukają pojazdu ekonomicznego i wygodnego, ale lubią siedzieć trochę bardziej pionowo. Warto zaznaczyć, że ABS jest w standardzie, podobnie jak sprzęgło poślizgowe.

Motocykl dostępny będzie w dwóch wariantach umożliwiających dostosowanie jednośladu do własnych potrzeb. Wersja Urban, czyli miejska – obejmuje ochraniacze dłoni, tank pad, środkową podstawę i 30-litrowy bagażnik, natomiast wersja Adventure zawiera to samo oraz rurowe osłony silnika i 17-litrowe boczne pojemniki.

Kawasaki Versys-X 300 2017. Foto: Kawasaki
Kawasaki Versys-X 300 2017. Foto: Kawasaki
%d bloggers like this: