Husqvarna Vitpilen 401 i Svartpilen 401 nazywają się jak krzesła z Ikei, ale wyglądają lepiej

Husqvarna zaskoczyła gości EICMA 2016 prezentując jednoślad w stylu nieco futurystycznego cafe racera o nazwie Vitpilen 401 oraz scramblera Svartpilen 401. Motocykle pojawią się w salonach dealerów jesienią przyszłego roku.

Vitpilen oraz Svartpilen będą motocyklami, których przeznaczenie jest czysto szosowe. W obu konstrukcjach umieszczony został ten sam jednocylindrowych silnik DOHC o pojemności 375 cm3 i mocy 44 koni mechanicznych.

Svartpilen 401. Foto: Husqvarna
Svartpilen 401. Foto: Husqvarna

Husqvarna zapewnia, że serce układu gwarantuje równe przyspieszenie na wszystkich prędkościach, płynną pracę i skromne zużycie paliwa. System uzupełnia sprzęgło poślizgowe, hamowanie zapewnia osprzęt Bybre – z przodu tarcza 320 mm i czterotłoczkowy zacisk, natomiast z tyłu tarcza 230 mm i zacisk jednotłoczkowy.

Stylistyka obu maszyn jest minimalistyczna i czysta – przynajmniej zdaniem Szwedów. Kolor zależy od modelu: Svartpilen występuje w odmianie czarnej, a Vitpilen jest biały. Inne są m.in. siedziska, które w Vitpilen jest długie i wykonane z jednego kawałka, a w Svartpilen to dwa fotele.

Dodajmy jeszcze, że Svartpilen, którego żywiołem są duszne ulice miasta, wyposażony został w uchwyty na bagaże i szerszą kierownicę z dodatkowym wspornikiem.

Svartpilen 401. Foto: Husqvarna
Svartpilen 401. Foto: Husqvarna

Kolejna różnica to ogumienie. W modelu Svartpilen zastosowano kostkowe Pirelli Skorpion Rally STR, natomiast w drugim z pary motocykli umieszczono sportowe gumy Metzelera M5S. Ponadto oba modele dysponują solidnym zawieszeniem od WP, wyposażone zostały w dwukanałowy ABS firmy Bosch i oświetlenie LED.

%d bloggers like this: