2017 Honda CRF250 Rally jest mała, ale to dzik!

Motocykl o pojemności 250 cm3 przeznaczony do jazdy na asfalcie i w terenie (dual-purpose) musi spełniać liczne wymagania: powinien cechować się niską masą i smukłymi proporcjami w połączeniu z łatwością manewrowania, aby móc bez problemu przeciskać się przez miejskie korki, zaś jego zawieszenie, prześwit i wysokość siedziska powinny zapewniać radość z jazdy i komfort na wyboistych nawierzchniach i nierównych szlakach. Tego typu motocykl powinien stwarzać zupełnie nowe możliwości czerpania przyjemności z jazdy, niezależnie od tego jak doświadczony jest jego kierowca.

2017 Honda CRF250 Rally. Foto: Honda
2017 Honda CRF250 Rally. Foto: Honda

CRF250 RALLY umożliwi długodystansową podróż lub codzienną przeprawę przez miasto. Z zawieszeniem o dużym skoku, systemem ABS, doskonałą ochroną przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi CRF250 RALLY wyróżnia się nadwoziem inspirowanym modelem CRF450R oraz sporym zasięgiem. Silnik łączy mocny moment obrotowy od niskich obrotów ze znaczącą mocą maksymalną w górnym zakresie.

Chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik DOHC o pojemności 250 cm3 napędzający CRF250 RALLY charakteryzuje się wyższym momentem obrotowym przy niskich obrotach oraz rozwijaną linowo mocą osiąganą przy wysokich obrotach. Maksymalna moc wynosząca 24,8 KM (18,2 kW) jest osiągana przy 8500 obr./min, zaś moment obrotowy wynoszący 22,6 Nm jest osiągany przy 6750 obr./min.

2017 Honda CRF250 Rally. Foto: Honda
2017 Honda CRF250 Rally. Foto: Honda

Wygląd CRF250 RALLY jest zaczerpnięty prosto z modelu HRC CRF450 RALLY Dakar i jest to bardzo ciekawa nowość na rynku. Ten motocykl nie tylko wygląda jak gotowy do rajdów po pustyni, ale również potrafi dostarczyć prawdziwego smaku przygody kierowcom, którzy preferują lżejsze, łatwiejsze do okiełznania maszyny. Dookoła świata lub dookoła dzielnicy – CRF250 RALLY jest gotowy do jazdy. Tylne zawieszenie Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem Showa, posiada skok 265mm – 25mm więcej niż CRF250L.

CRF250 RALLY został zbudowany w oparciu o CRF250L, w którym wprowadzono szereg zmian. Inspiracje stylistyczne sięgają maszyny HRC CRF450 RALLY. Z przodu szyba, owiewki i osłony chłodnicy zapewniają dobrą ochronę przed wiatrem, biorąc pod uwagę minimalny styl stosowany w pojazdach MX. Asymetryczny przedni reflektor oraz światła pozycyjne zostały wykonane w technologii LED.

2017 Honda CRF250 Rally. Foto: Honda
2017 Honda CRF250 Rally. Foto: Honda

Duży zbiornik paliwa pozwala zwiększyć zasięg, a nowe cyfrowe zegary zawierają wskaźnik paliwa i obrotomierz. Zawieszenie o dużym skoku oraz spory prześwit podnoszą właściwości off-roadowe. Powiększona przednia, pływająca tarcza hamulcowa w połączeniu z układem ABS – umożliwiającym wyłącznie działania systemu ABS w tylnym kole – zapewniają lepszą siłę hamowania. Osłony rąk zapewniają dodatkową ochronę zarówno dla rąk oraz dźwigni hamulca i sprzęgła.

Dla zwiększenia siły hamowania zastosowano z przodu pofalowaną, pływającą tarczę o średnicy 296mm współpracującą z dwutłoczkowym zaciskiem. W wyposażeniu standardowym zastosowano dwukanałowy system ABS , który daje możliwość wyłączenia ABSu tylnego koła podczas jazdy terenowej.

2017 Honda CRF250 Rally. Foto: Honda
2017 Honda CRF250 Rally. Foto: Honda

Silnik spełniający wymogi normy EURO4 dostarcza imponujący moment od niskich obrotów w połączeniu z wyższą mocą maksymalna w górnym zakresie dzięki wprowadzonym zmianom w stosunku do pierwotnego CRF250L, które obejmują zmienione mapy PGM-FI, przeprojektowaną przepustnicę, nowy łącznik airboxa oraz nowy tłumik. Pokaźna osłona zabezpiecza dolne elementy silnika przed uszkodzeniami. Wysokość siedzenia wynosi 895mm, czyli jest o 20mm wyższa niż w CRF250L.

Zbiornik paliwa o poj. 10 l (włączając w to 1,6 l rezerwy) zapewnia zasięg 320km dzięki zużyciu paliwa na poziomie 3l/100km (w cyklu WMTC). Płaski korek wlewu paliwa został przymocowany na zawiasie dla większej wygody.

CRF250 RALLY jest fabrycznie pokryty bazowym lakierem w kolorze Honda Extreme Red, z czarnymi i białymi wstawkami zainspirowanymi motocyklami wyczynowych opracowanych przez Honda Racing Corporation (HRC).

%d bloggers like this: