Jazda Uralem z bocznym wózkiem to wielka frajda. Zobacz film

Jazda motocyklem z wózkiem bocznym wymaga innych umiejętności niż poruszanie się jednośladem bez przymocowanego z boku czółna. Amerykański Ural Motorcycles przygotował zabawny film, który prezentuje zalety oraz wady tego typu atrakcji, a przy okazji może przydać się jako poradnik techniki jazdy.

Foto: YT, Ural Motorcycles
Foto: YT,
Ural Motorcycles

Najtańszy wariant motocykla Ural z Irbit MotorWorks of America, partnera Irbit MotoWorks Factory z rosyjskiego miasta Irbit, to modele Gloss Grey lub Terracotta. Wersje z wózkami kosztują 13 000 dolarów (ok. 51 000 zł). W ramie motocykli znajduje rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 749 cm3 i mocy 41 KM oraz 42 Nm momentu obrotowego.

Chyba największą zaletą motocykli Ural jest to, że wyglądają jak modele żywcem przeniesione z lat 40. ubiegłego wieku. Warto pamiętać, że do dnia dzisiejszego w fabryce na Uralu wyprodukowano ponad 3,2 mln jednośladów i chociaż współcześnie firma jest po kontrolą Amerykanów, a produkcja nie przekracza 2 tys. pojazdów rocznie, informacje o nowościach dawnej gwiazdy zawsze cieszą się wielkim zainteresowaniem zwolenników rosyjskiej marki.


How To Ride A Sidecar Motorcycle. Źródło: YT, Ural Motorcycles

Dawny wygląd nie oznacza jednak wyłącznie starych rozwiązań technicznych. W nowej wersji motocykl posiada rozrusznik elektryczny, wtrysk paliwa i hydrauliczne hamulce tarczowe. Z przeszłością łączy go natomiast wytrzymałość, według specyfikacji motocykl może przewozić do 1325 funtów, czyli ok. 600 kilogramów.

Mówiąc krótko, jeśli ktoś planuje wystąpić w przyszłorocznym Distinguished Gentleman’s Ride, to do eleganckiego stroju potrzebuje tylko motocykla Ural. W Polsce przedstawicielem marki jest spółka AB z Olsztyna.

%d bloggers like this: