Raport sprzedaży motocykli Indian i Victory. Jest gorzej, ale w sumie… lepiej

Polaris Industries opublikowało podsumowanie sprzedaży za trzeci kwartał 2016 roku, który zakończył się 30 września. Wynik jest nieco gorszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale ogólnie rzecz biorąc jest lepiej niż w 2015 roku (biorąc pod uwagę wszystkie miesiące b. roku).

Jack Daniel's Indian Chief Vintage. Foto: Indian Motorcycle
Jack Daniel’s Indian Chief Vintage. Foto: Indian Motorcycle

Zgodnie z raportem sprzedaż detaliczna motocykli wzrosła o jednocyfrową wartość, podczas gdy ORV (pojazdy terenowe) zaliczyły spadek. Sprzedaż detaliczna ogółem spadła o 9 procent w trzecim kwartale.

Scott Wine tłumaczy gorsze wyniki ostatniego kwartału koniecznością poprawy jakości i bezpieczeństwa, co oznacza niemałe wydatki. Ponadto Wine zwraca uwagę na fakt, że cała branżą motocyklowa jest w ostatnim okresie słabsza, co nie mogło ominąć również Polaris Industries.

Victory Judge. Foto: Red Iron Indian Victory
Victory Judge. Foto: Red Iron Indian Victory

W ciągu trzech miesięcy okresu kończącego się 30 września 2016 roku Polaris odnotowało sprzedaż motocykli i akcesoriów Indian oraz Victory na kwotę 183,2 mln dolarów, czyli mniej o 3 procent niż w tym samym okresie 2015 roku. Mimo to dotychczasowa, tegoroczna sprzedaż była na tyle duża, że przyniosła 13 procentowy, większy obrót w porównaniu do dziewięciu miesięcy 2015 roku.

Prawdopodobnie kolejny kwartał będzie dla amerykańskiej marki bardzo dobry, głównie za sprawą ulepszonych big cruiserów.

%d bloggers like this: