Nadjeżdża nowa Yamaha X-Max 300

W przyszłorocznej ofercie Yamahy pojawi się nowy skuter z kategorii max. Model X-Max 300 zastąpi popularnego X-Maxa 250.

Skuter napędza jednocylindrowy silnik o pojemności 292 cm3, który bazuje na technologii Blue Core – patencie Yamahy zapewniającym wyższą wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin. Blue Core oznacza m.in. dopracowanie komory spalania, gwarantującej wysoki współczynnik kompresji.

X-Max 300. Foto: Yamaha
X-Max 300. Foto: Yamaha

Inne zmiany to nowy system wtrysku paliwa, który umożliwi lepsze przyspieszenie i zwiększenie prędkości maksymalnej przy jednoczesnym lepszym niskim i średnim momencie prędkości w porównaniu do modelu 250. Silnik umieszczono w całkowicie nowej obudowie.

Klienci dostaną w standardzie kontrolę trakcji oraz ABS. Nowy X-Max to także szereg praktycznych i wygodnych rozwiązań, czyli gniazdko 12 V w schowku oraz jedna z największych komór bagażowych w tej klasie skuterów. W schowku zmieszczą się dwa pełnowymiarowe kaski szczękowe.

X-Max 300. Foto: Yamaha
X-Max 300. Foto: Yamaha

Z kolei bak pomieści aż 12 litrów paliwa, co powinno zagwarantować dłuższą jazdę bez konieczności odwiedzania stacji benzynowej. Masa jednośladu na mokro to 179 kilogramów. Nowy X-Max jest wysokim skuterem, siedzisko znajduje się na poziomie 795 mm, zaś rozstaw osi wynosi 1540 mm.

X-Max będzie dostępny w trzech kolorach: Lunar Gre, Milky Way oraz Quasar Bronze, co na męski język kolorów oznacza; szary, biały i brązowy. W ofercie Yamahy skuter pojawi się w marcu przyszłego roku, o cenie nie ma na razie mowy. Na X-Maxie 300 wsiądą kierowcy legitymując się prawem jazdy kategorii A2 lub wyższym.

X-Max 300. Foto: Yamaha
X-Max 300. Foto: Yamaha
%d bloggers like this: