Suzuki w końcu odświeżyło modele V-Storm 650 i V-Storm-1000

Mniejszy V-Storm 650 został zaktualizowany po pięciu latach produkcji. Japończycy opisują unowocześniony motocykl jako „lżejszy i mocniejszy, pioniera segmentu adventure”.

2017 Suzuki V-Storm 650. Foto: Suzuki
2017 Suzuki V-Storm 650. Foto: Suzuki

650 dostał nową przednia sekcję, wyglądem bliżej mu obecnie do wersji 1000. Inne zmiany to aluminiowy wahacz oraz elektronika – z cyfrowym panelem i tradycyjnym zegarem. Kolejny plus to trójstopniowa kontrola trakcji. Wersja na rok 2017 posiada także regulowaną szybę oraz przydatne w podróży gniazdo zasilania 12 V.

2017 Suzuki V-Storm 650 XT. Foto: Suzuki
2017 Suzuki V-Storm 650 XT. Foto: Suzuki

Mocniejsza wersja V –Storm 1000 posiada nowe koła ze szprychami w miejscu aluminiowych odlewów. Zmiana ta obejmuje oczywiście także V-Storma 640, który występuje w wersji Standardowej i XT.

2017 Suzuki V-Storm 1000. Foto: Suzuki
2017 Suzuki V-Storm 1000. Foto: Suzuki

Ważne modyfikacje dotyczące litrowego motocykla objęły również układ hamulcowy, w którym poprawiono sterowanie oraz skuteczność. Oczywiście motocykl musiał zostać dostosowany do nowych norm spalania Euro 4. V-Storm 1000 również występuje w dwóch wariantach. Aktualizacja dotyczy dodatkowo siedziska i przedniej osłony w celu uzyskania większego relaksu podczas długich podróży.

Obie wersje 2017 zadebiutowały podczas targów Intermot w Kolonii, ale producent nie ujawnił na razie informacji o cenie.

2017 Suzuki V-Storm 1000 XT. Foto: Suzuki
2017 Suzuki V-Storm 1000 XT. Foto: Suzuki

V-Storm 1000 po raz pierwszy pojawił się w 2002 roku i z miejsca odniósł sukces, głównie dzięki zastosowaniu trwałego V-twina o rozstawie cylindrów 90 stopni. Wersja 650 przyjechała w 2004 roku i uczyniła tę serię jeszcze bardziej popularną wśród wielbicieli przygody.

%d bloggers like this: