Guy Martin nie może bić rekordu świata, bo trasa jest zbyt „mokra”

Guy Martin znany jest ze swych wyczynów, choćby niedawnej, udanej próby bicia rekordu prędkości w beczce śmierci, czy kolejnego, aktualnego wyzwania – próby szybkościowej, tym razem na solnej trasie Bonneville Salt Flats w stanie Utah.

Martin został kierowcą kosmicznego Triumph Infor Rocket Streamlinera w połowie zeszłego roku. Od tego czasu, przy pomocy inżynierów Triumpha, przygotowuje się do bicia rekordu prędkości pojazdu dwukołowego – aktualny wynosi 376,36 mph (605,697 km/h).

Foto: home.bt.com

Ostatnia próba musiała zostać przełożona. Powodem jest zbyt miękkie podłoże na liczącej 11 mil trasie ustanowionej na Bonneville Salt Flats. Problem stanowi wilgoć, która zmienia parametry podłoża. W tej chwili jazda jest zbyt niebezpieczna dla kierownicy.

Dotychczasowy rekord prędkości motocykla należy do Rocky Robinsona, który ustanowił wynik w 2010 roku na maszynie Top Oil-Attack. Sercem tej konstrukcji były dwa silniki z Suzuki Hayabusa, niegdyś najszybszego, seryjnie produkowanego motocykla.

Guy Martin. Foto: Triumph

Bolid sterowany przez Martina i zaprojektowany przez Markstallera może rozpędzić się do 400 mph. Guy Martin, była gwiazda wyścigów TT, osiągnął już prędkość 274,2 mph. Maszyna wyposażona została w dwa silniki z Triumph Rocket III, pierwszego motocykla, który przekroczył granicę dwóch litrów pojemności skokowej.

Łącznie silniki generują ponad 1000 KM i 667 NM momentu obrotowego. To o 100 KM więcej niż wspomniany Top Oil-Attack. Opływowa karoseria minimalizująca opory powietrza, zbudowana jest z ultralekkiego włókna węglowego i odpornego kevlaru.

Źródło: home.bt.com

%d bloggers like this: